mycket mat

Hejsan. Nu ligger vi här i sängen som ett gammalt gift par och blippar på våra telefoner. Förr i tiden läste man väl typ tidningen. Och innan dess, somnade man väl bara man kom hem från ladugården och hoppat ur sina träskor...Undra vad man gör om typ 80 år... läskigt att tänka på. Tror vi människor kommer uppfinna diverse konstiga grejer att detta till sist kommer bli vår död. När min mormor levde så ifrågasatte hon varför jag betalade pengar för att gå på gym och lyfta skrot. Hon sa att på hennes tid högg man ved, härsade hö och gjorde andra nödvändiga och vardagliga sysslor som man blev stark av. Häftigt!! Idag har jag gjort storkok. Det blev en gryta med köttfärssås, en gryta med korvstroganoff och en form i ugnen med lax. Jag testade lite nytt och der blev sjukt gott! Laxfileer, färska champinjoner och gul lök. Blandade ihop creme fraiche, Ajvar relish plus salt och peppar. Åt pastasnäckor och rivna morötter med citron till. Mums:-) nu sova. Imorgon ska jag och Sune baka, påskpyssla och fredagsmysa. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0