Pissdag igår, mys idag

Hoj. Kröp just ned i sängen. Ont i vänster revben och har haft d några dagar. Känns som någon tung jävel sitter på mig. Men vad jag förstått, så är livmodern typ som högst nu och kan ta emot där. När bebis sjunker ned i bäckenet så försvinner förhoppningsvis denna smärta.... Igår var det den pissigaste dagen på sjukt länge. Jag hade sett fram emot att fixa mycket här hemma, Sune skulle va hos dagmamman hela dagen. Allt gick ej som planerat. Jag hittade en syskonvagn för 1500:- i Borlänge sim jag ville köpa. (Googlat och läst på under flera månader för att veta vad jag vill ha och vilket pris som är vettigt) såhär löd annonsen. Baby travel syskonvagn. Mycket fräsch. Endast körd 1sommar. Säljes pga. Utlandsflytt. Nypris 7500:- nu 1500:-. Kanon tänkte jag och skrev t Emil, son gav mig tillåtelse att köpa den. Visst kan jag väl bestämma själv. Men vill att han ska få va delaktig med. Jag för dit, köpte vagnen och undrade om hon visste vad den hette mer än babytravel. Därför ärr jag tänkte köpa en begagnad liggdel till. Hon visste ej men tipsade mig om att fråga i en barnaffär. Jag parkerade utanför kupolen, fick hjälp av en kvinna och hennes dotter ärr lyfta ur den ur bilen. Tung vagn på 17kg och en hög bil, w inte optimalt. Jag stegade in i affären och pratade med en msn jag snackar med ett antal gånger. Der visade sig vara en baby travel easy Walker modell 05 ungefär!!!! Detta betyder att d i princip e lögn art finna en liggdel till den. Antar att de hamnat på tippen för länge sen, sönderspydda och nedbajsade. Jag ringde tillbaka och så att jag känner mig lurad och ville ångra köpet. Jag fick till svar att jag ju Car nöjd med den och att d nu är för sent. Jag talade om för henne att set var en modell 04-05 och då säger hon: så gammal kan den ej vara, då minsa äldsta barn är födda 07. Hon hade 4barn. Idiotkärring!!!! Jag var så arg och besviken att tårarna sprutade och jag sa till henne att d ca jävligt fult gjort, sedan la jag på luren. Väl ute på parkeringen, skulle jag ju ha in d jävla gamla åbäket i bilen igen. Ville helst av allt bara elda upp den på plats. Fick iaf. Hjälp av en snäll man. Styrde kisan hemåt, tog en macka och deckade i sängen. Vid 17-tiden bjöd svärmor på våfflor. Mun mage som bara fått 2mackir under dagen, reagerade allt annat än positivt. Jag satt på toa sjukt länge. Hade så jävla ont i magen och kallsvettades. Usch!! Hade ju varit pricken över iet att börja kalva med:-( idag har iaf varit en toppdag. Jag har Bakat 4limpor, lagat mat, byggt en hel snögubbefamilj med Sune och haft en vän på kvälksfika. Tur att den ena dagen ej e den andra lik:-) god natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0