Måndag

Hoj!
Som dom säger här i Säätää. .De riktiga Dalmasarna och kullorna här uttalar Säter som Sääätää. Tycker om dalmål, men hoppas dock det dröjer länge, länge tills jag lägger på med det riktigt breda målet.
 
Tidigare idag lyckades jag få till en rubrik, men ingen text. Jag skulle prova att blogga från min mobil, men det gick inte så jävla bra. Å den rubriken höll inte särskillt länge heller, så bra var väl kanske det...
Jag skulle då skriva och berätta om att Emil var till akuten igår för att röntga sin axel som han smackade i i Lördags när han vurpade. (Läs mer i tidigare inlägg) På röntgen visade inget brutet eller spräckt, så det var ju iaf. positivt.
 
Imorse var armen rörligare än innan, ca 50% men han hade fortfarande ont. En stund efter frukosten for han ändå iväg på sin cykel för att avverka ett 3 tim långt pass på vägen.
 
Lagom till kl 12, då Emil skulle anlända hem, hade jag fixat lunch. Gjorde mig till lite extra och hade fixat ihop en makaronipizza. ( Ni kan få receptet senare) Jag hade sett fram emot att få hem en gladare Emil, men så blev icke fallet...
Det första jag hörde när han klev innanför dörren var ett enormt grymtande och stönande och någonstans däremellan kunde man höra något om vilket skitjobb han hade... Ööööö??? Vad nu då??
Det visade sig min kära Sambo återigen hade kraschat. Denna gången i en viadukt under järnvägen någonstans i Borlänge. Höger knä var blodigt och jag förstod fort att nu hade han ont både i höger axel och höger knä. Stackars.
 
För mig är Emil en riktig stålman som är stark, pigg, glad, positiv, med långt tålamod, bra lösningar på det mesta, elitdiskare, en underbar Sambo och fader och på topp jämt.
 
Det jag måste lära mig är att även Stålmannen är en vanlig man emellanåt och då heter han ju Clark Kent. Min Stålmannen kan faktiskt också bli trött och grinig och ha ont och inte alltid vara på topp. Men han är ändå världens bästa Emil Lindgren och jag är stolt över honom och glad att jag av alla får den äran att va hans sambo och moder till hans barn:)
                                          Tack Emil för att du finns och tillsammans är vi starka!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ni är grymma alla 3 :) (el.4) Kram på er!
/Åsa

Svar: Tack, tack Åsa:-)
Anna

2012-11-12 @ 21:16:14
URL: http://asaerlandsson.blogspot.se/
Postat av: Kalle S

Halloj Anna!
Nu har även jag hittat hit så nu kan även jag ha lite koll på er. Ha det så bra så ses vi kanske i baljan igen för ett pass.
Hoj hoj.

Svar: Hoj Kalle! Roligt :-) ja tack, jag simmar gärna med dig igen.
Anna

2012-11-13 @ 06:23:17
URL: http://simmacyklaspring.bloggplatsen.se/
Postat av: Lotta

Passa dig Anna - det är bara en (kort) tidsfråga innan du bryter på dalmål = kom hem igen!!!

Såg bilden på den fina, fina jackan!
Gissa om någon blev lätt avundsjuk (inte jag då men...)!

Ta hand om din stackars vurpade man och trotsige son och krama dem hårt från mig!// Puss

2012-11-13 @ 10:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0