Bättre förr

Ja, till viss del så kan jag nog faktiskt tycka det...Som till exempel: Om jag skall ringa och sjukanmäla mig en morgon då behöver jag först ringa till jobbet, sedan vidare till vikarieförmedlingen, sen till försäkringskassan,MEN innan man kan få prata med någon där så skall man göra minst 5 knappval innan man kommer fram till en kvinnoröst som säger:Detta samtal kan komma att spelas in i utbildningssyfte. Och en mansröst som säger: Just nu är vi 32 handläggare som arbetar för att hjälpa dig, beräknad kötid är 22 minuter och du har plats 30 i kön. Några dagar senare kommer det ett brev på posten som försäkringskassan skickar ut och som man skall fylla i och skicka in igen. Åh jisses!

Det är förbjudet att ta med vapen till skolan och det visste du säkert redan. Visst kan jag köpa det, eller snarare det är ju SJÄLVKLART ATT MAN INTE TAR  med vapen till skolan!! MEN, då undrar jag var gränsen ska dras efter det...

Lättast hade ju varit om det fanns en enkel och klar bestämmelse på vad som är ok och inte...Kunde man inte ha samma regel tvärs över hela vårt avlånga land? PÅ vissa skolor är det ok att spela datorspel som har med döda att göra, medan man inte ens får använda en pinne till låtsas-vapen i en utelek. Jag är aningen rädd att våra barn i framtiden kommer tappa all sin fantasi, då de matas med klara lekar och leksaker.

När såg ni en unge bygga kottdjur senast? (Kottar som man sticker in pinnar i till ben) Jag tycker iaf att det är skrämmande att utvecklingen går i rask takt. (Kanske är jag jävligt gammalmodig och träig) Men då står jag också för det. Jag skulle bli glad om min son (när han blir lite äldre) föredrar att gå till skogen och bygga en slangbella, eller pilbåge av det han finner på marken ist för att sitta inne hela dagarna och spela något mörkt spel som går ut på att döda så många som möjligt på snababst tid och samla poäng.

Jag tittade på outsiders för några veckor sedan och då handlade det bland annat om en familj från Danmark. De hade sålt alla sina ägodelar och flyttat till Sverige och rätt ut i de Värmländska skogarna. Där levde de ett simpelt liv utan stress och massa måsten som andra människor bestämt att de måste göra. 
Nä...jag skall inte sälja allt och flytta ut i en hydda, men ibland önskar jag att jag hade lite mindre måsten på listan...

Observera att detta bara är mina kvällstankar (Sitter själv uppe då övriga familjen redan deckat i sängen) I brist på tv så funderar jag en hel del på saker och ting. Tro det eller ej=)

Nä nu är det en sista blocketkoll efter hemnes bäddsoffa innan jag går och nanar.

Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Sunda tankar Anna! När jag var lite spelade jag mattemysteriet och Backpacker på datorn, det var spel som man lärde sig något av! Ogilla vapen!

2011-11-04 @ 22:08:13
Postat av: Anna

Kul at höra Johanna! Det vore roligt att höra vad fler lekte med när de var små. Kanske kan man ha användning av något på jobbet med fritidsbarnen. Vem vet, vi skulle kunna ha en förr i tiden dag på jobbet! Sorry Johanna att jag ej svarat på ditt sms. Faktiskt glömt av det=( Klart ni får komma och hälsa på en dag!

2011-11-05 @ 20:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0