rätt och slätt

Idag har Sune varit hos min pappa några timmar medan jag, mamma, syster, min mormors syster och hennes boyfriend var i Nossebro och manglade. Ja, ni läste rätt.
Äldre människor mår tydligen väldigt bra av att stryka och mangla. Själv nöjer jag mig med att tvätta och hänga upp på tork=) Man kan hyra ett litet skjul strax i utkanten av Nossebro för 80:- timmen och för den slanten blir dina dukar och lakan sååååå släta. Själv äger jag ett strykjärn som står längst innen i städskåpet och en strykbräda men den står i ett hörn och samlar damm...För något år sedan köpte jag ett fint överdrag till den, fick för mig att det kanske skulle vara roligare att stryka då, men icke. Det kan typ jämföras med en person som aldrig tränat i hela sitt liv, men fått för sig att börja, fast egentligen inte är ett dugg motiverad, går och köper sig ett fint träningskit med byxor, linne och nya joggingdojor med glitter på.

Idag undrar jag: Varför kan folk inte ta bort sina ljusstakar ur sina fönster???

Alt 1. : Man är bara dum i huvudet ( fast då kan man väl lika gärna byta ur staken mot en skylt som det står idiot på??)

Alt 2: Man har "glömt" -Oj då, har jag en ljusstake som står i fönstret och lyser...Öh um, konstigt...

Alt 3: Personen i fråga har inte alla hästar hemma

Alt: 4 Endast bara för att det retar folk och det är ju underbart!! (Ja, mig retar det i alla fall!!)

Kram å trevlig kväll!


 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej gumman



Låter som en trevlig dag:) Har själv varit och langat på Billingen, är helt slut nu och måste packa. Åker utomlands på Tisdag morgon.

Lotta har givit mig ett nytt smeknamn får vell ta och använda det hädanefter. Namnet är Garmin ;) För att jag hittar till langnings ställena på en gång och kan beskriva delar av vägen per telefon.



Nu ska jag packa och sedan blir det lite fika och fira amanda som idag blir 16.



Hade gott och försök att hitta saker att göra, jag tog några km på cykeln år dig igår när jag körde distans.



Kram



Åsa "Garmin"

2011-05-15 @ 20:26:51
Postat av: Anna

Åsa-Garmin vilket kanonnamn=) Det kan du ta som en komplimang då lotta inte ens hittar på sin egen toalett,ha,ha! Vilket utland skall du/ni till?

Skönt att du trampat lite åt mig också, det tackar jag för.



Kram

2011-05-15 @ 22:37:10
Postat av: Åsa

Vi åker till Grand Kanaria, en vecka och firar mamma. Jag tänkte springa lite medans Micke har bokat en cykel några dagar. Sendan blir det sol och bad för hela slanten.



Kram

2011-05-15 @ 23:41:18
Postat av: Lotta

Hej Anna & Åsa, och tack Åsa för igår!

Ditt smeknamn = stor komplimang, hade det inte varit för dig hade jag fortfarande irrat runt med bussen vid Skövde Arena...

Anna, käka ZYX och krya på dig, kram!

2011-05-16 @ 09:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0