Trött är bara förnamnet

Ursäkta dålig uppdatering,men dagen har rullat på ändå från det att vi vaknade i morse... Vi har varit på bvc för mätning och vägning av guldklimpen och han var 75,5 cm lång och vägde 10,6 kilo. Emil, kommentera inte att han snart är lika lång som mej, för då tycker jag att du kan stanna i utlandet. Punkt.
Det var även dags för ettårsvaccinationen och jag var minst sagt skit nervös! Han skulle få en spruta i varje ben. Den första gick galant då han inte ens drog på munnen, men den andra var betydligt värre=( Det är hemskt att se sitt barn bli chockat och ledset, men man får tänka på det positiva som faktiskt sprutorna ger.

Efter bcv så åkte vi in till Alingsås och mötte upp min syster. Vi åt en härlig lunch (sushi) och sedan for vi till Willys för att storhandla. När vi kom hem så tippade vi båda i säng och sov i cirka 2 timmar. Det var väl behövligt då natten har varit ganska tuff. Sune hade ont i magen från 22-02, men sen sov vi helt ok från 02-06.
Idag har jag som sagt vilodag och bara det gör mig ännu tröttare, eller snarare seg i skallen. När man rör på sig så får man ju ett sånt härligt lyckorus!
Eftermiddagen och en del av kvällen ska jag ägna åt att förbereda maten till kalaset imorgon. Då invaderas vår lilla stuga av mammor och ettåringar. But i like!

 


Kommentarer
Postat av: Åkergatan

Snuttisar! Stackars er! Nu är det i alla fall fixat med sprutorna på ett tag. Det är hemskt, men som du själv säger så är det tur att vi har dem. Lycka till med kalaset. Det fixar du säker perfekt!

Kram

2011-01-25 @ 19:46:31
Postat av: Anna

Tack, tack. Jag tycker det är jättemysigt med kalas. Men stressar alltid upp mig lite fär mycket innan...Vill att allt ska vara så bra. Har just bestämt mig att i alla fall strunta i dammsugningen imorgon. Det känns skönt. Dammsög för några dagar sedan och barnen kommer ändå säkert att smula lite=)

2011-01-25 @ 20:30:38
Postat av: Ulla

Bättre att städa efter kalaset. Men först vila. Det blir nog lite körigt med så många småttingar och mammor i ert lilla hus. Kom ihåg att ni är viktigast. Dammet finns kvar, det kan man aldrig komma ifrån. Hälsa mamma och pappa.

2011-01-25 @ 20:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0