Bakslag

Ja hej och hå. Hur dum får man vara? Jag hoppades så innerligt på att vi började tillfriskna, så jag grejade väl kanske på lite för mycket här idag. Efter att jag och Nunisen vaknat efter vår eftermiddagsvila på cirka 2 timmar, så frös jag trots 3 filtar och ett täcke. Skitans också. Skönt är dock att Sune har varit feberfri i 2 dagar nu och att jag lyckats hämta ut medicinen till honom idag. Fick ju som sagt bara med själva inhalationstuben med munstycket igår, men inte själva innehållet.

Min snälla pappa kom hem till oss passade Sune den timmen som det tog för mig att köra till Alingsås, kila in på apoteket och köra hem igen. Tro inte att det gick smärtfritt till för mig. I bilen in funderade jag på vad jag skulle göra och hur jag skulle reagera om det skulle krångla och jag inte skulle få ut någon medicin.
Första alternativet var antagligen att jag skulle bryta ihop och lämna en stor snorpöl på deras kassadisk. Eller så kanske jag skulle vara arg, hotfull och gapig. Då skulle polisen komma och hämta mig och det skulle ju inte bli bra. Jag tänkte att shit vad barnslig jag är som ALLTID ska ta ut saker i förskott. Efter en stund fick jag kopplat bort de negativa tankarna och fokuserade endast på vägen istället.

Väl framme på apoteket hjälper en apoteksman mig och jag ber att få ta ut Sunes medicin. Då talar han om för mig att det inte finns någon sådan att hämta, utan att det bara finns en jävla salva på receptet!!!! Jag känner hur himla upprörd jag blir och tårarna börjar rinna, eller mer korrekt är att dom sprutade som värsta vattenspridaren. Då apoteksmannen ser detta blir han nog lite paff och ber då sin kvinnliga kollega att komma och hjälpa till. Jag förklarar att det antagligen inte står med eftersom jag försökte hämta ut medicinen i Sollebrunn igår och att hon på apoteket där troligen lyckats få bort den från listan, men inte fått in den igen eftersom hela datasystemet krånglade. Det löste sig i alla fall till slut och nu har Sune fått den medicin som han skulle ha. Tack och lov.

Dagen annars: Frukost som vanligt

Mellanmål: 2 riskakor med philadelphiaost

Lunch: Hjortgryta och kokt potatis

Mellanmål: 2 knäckebröd och en riskaka med räkost+ en kopp grönt te

Kvällsmat: Tomatsoppa, 2 knäckebröd med keso och en halv avocado

Fortsatt trevlig kväll!

Träning: Pulshöjare på apoteket. Snudd på maxtest faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Lotta

"Träning: Pulshöjare på apoteket. Snudd på maxtest faktiskt."

Anna, du är underbar! Kram

2011-02-20 @ 10:29:13
Postat av: Anonym

Skönt att höra. Och idag har vi en så kallad supervila. Vi har rullgardinerna neddragna och lullar runt i vårat hus med myskläder.

2011-02-20 @ 12:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0