Amatörfrisör?

Nu skrider det mot år 2011. Det är endast 1 timma och 15 minuter kvar till tolvslaget och jag känner en lätt ångest för inför ett och annat...Funderar helt ärligt på att äta trerättersmiddagen en gång till. Kvällen har än så länge varit toppen, men inte helt felfri. Matlagningen gick iofs som en dans och jag passade på att ta mig en dusch när hasselbackspotatisen skötte sig själv i ugnen. Det är alltid så sjukt varmt här bara.
När jag skulle sminka mig så pärlade sig svetten under näsan och i pannan. Därför öppnade jag altandörren. Eller åtminstone försökte...Det gick inget vidare då snön utanför blockerade den. Problemet blev värre när dörren inte gick att stänga igen. Samma sak lyckades jag med i badrummet. Det var sjukt varmt efter att jag duschat så jag öppnade fönstret, men det gick inte heller att stänga. Det är tydligen fel på både dörren och fönstret...Lyckat!

Jag vet inte riktigt vad jag vill jobba med efter mammaledigheten, men funderar nu på frisörskolan... Eller så skiter jag i pluggandet och går på ren känsla istället... Salongen skulle kunna heta salong amatörfrisör. Den skulle kunna vara till för dem som är lika spontana som jag och som gärna vill göra andra saker än att bara toppa och färga gråa hår. Jag skulle kunna inrikta mig på hippa frisyrer och coola färgsättningar. Vad tror ni om det??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0