Lucia

Morgon.

Idag är det Lucia. Jag kan faktiskt sakna skolan lite, för det var så himla mysigt att titta på Luciatåget då. Jag har även ett förflutet som Lucia. När jag gick i sjätte klass fick jag äran att bära kronan med levande ljus. Det var i och för sig i lilla bygdegården där vi bor, men ändå...Jag kommer fortfarande ihåg texten som jag fick läsa:

Jag hälsar er alla som förr mången gång
Med ljus i min krona och stämningsfylld sång
Jag kommer när mörkast det är här i Norden.
När allt kännes dött och förfruset på jorden...

Hoppas att ni får en fin Lucia. Själv ska jag typ vara hemma och tvätta kläder...
Jag håller även tummarna för att jag får ett samtal ifrån stället där jag sökte jobb häromdagen. De hade iofs. redan tillsatt tjänsten. Men hoppet är det sista som sviker!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Om du tröttnar på att tvätta kläder så på med särken och kom och lussa för mej (du kan ju versen), Sune och Emil blir perfekta stjärngossar! Jag är hemma efter 18,00 och lovar att bjuda på glögg! P&K Lotta

2010-12-13 @ 09:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0