Handla?

God morgon på er!
I natt har vi sovit halvbra igen. Stackras Sune är fortfarande väldigt snuvig och tät i hela maskineriet. Han är ändå på bättre humör nu än för några dagar sedan. Så det går åt rätt håll sakta men säkert. Vi har just frukosterat tillsammans hela familjen och snart ska Emil ut på långtur med cykeln. Själv har jag lyckats lägga in kortet på Sunes nya hoj, så det får ni strax se! Mer cykel än så blir det inte för min del idag.

Jag funderar på vad jag ska göra med dagen. Borde åka in till stan en sväng då jag behöver lämna tillbaka en skiva som jag lånat av en vän. Hade då samtidigt varit otroligt skönt att köpa de sista julklapparna. Ja,ja, jag har typ hälften av mina klappar kvar. Men det låter liksom bra om man säger att man snart är klar. Jag är tacksam för att vi inte är så många i min familj och att vi inte har någon masshysteri när det gäller julklappar. I  min familj är vi 4 stycken och vi har en gräns på att köpa 2 julklappar till varje person. Precis lagom. Jag köper hellre några kassar mat en dag och bjuder på en dundermiddag! Trevligare än att köpa en massa prylar som ingen egentligen vill ha. Mat gillar ju alla!

Är man en bättre människa om man samlar sina pengar på hög varje år. För att spendera dem på massor av julklappar? Låter det vettigt att ta lån för att kunna köpa de julklapapr som resten av släkten önskar sig? På det svarar jag nej, men självklart är det upp till varje individ att bestämma detta. Min policy är i alla fall och förblir: Ta aldrig onödiga lån.

Jag köper hellre några kassar mat en dag och bjuder på en dundermiddag! Trevligare än att köpa en massa prylar som ingen egentligen vill ha. Mat gillar ju alla!


Hoppas att ni får en fin dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0