Jävla bakverk!!

Jag som bara hatar att baka och alltid lyckas misslyckas med mina bakverk är förbannad. Efter dagens lunch blev jag sugen på muffins och satte igång att baka. Jag får alltid för mig att baka när jag är trött och sötsugen. Idag följde jag näst intill receptet. Blandade endast i lite vit choklad och lite vaniljsocker i smeten.

Först såg det lovande ut

Sen gick det käpprätt åt skogen!!!!!!!!!!!!!!!!

Medan jag surade en stund så piffade Emil till dem=)

Ja,ja dom smakade helt ok iaf.

paj bland annat

Häromdagen fick Nunis ett par foppatofflor av sin mormor.

Och jag har köpt lite pysselgrejer för att kunna måla och trycka på tyg. Här är lite testing på Sunes body.

Ikväll fick jag för mig att göra paj (Kan erkänna att jag aldrig i hela mitt liv gjort paj förut...

Det blev en ädelost och broccolipaj och en med tonfisk och sardeller samt en sallad till.

Sune hittade min sminkväska medan jag lagade maten. Han tyckte att kajalpennan var kul.

Trampat

Ikväll har vi varit inne i alingsås och ätit middag med våra vänner Lotta och Peter. Jag bestämde mig för att cykla in ist för att åka bilen. Det var mysigt, men ack vad segt det kan gå när det lutar åt fel håll. Jag fick en ordentlig skur på mig när jag hade cirka en mil kvar, men som det var riktigt varmt så det gjorde inte så mycket..Nu sitter jag i sängen med datorn i knät (Trött nu) Det har börjat åska så jag säger tack för idag och god natt!

Nu går det åt rätt håll!

Äntligen säger jag bara. Jag var ute en tur på cyklen igår och hade sällskap av två Gräfsnästjejer. Den ena på mtb och den andra på en 7-växlad damcykel. Kan motvilligt erkänna att jag var den som körde saktast utav oss tre, fast det skiter jag faktikst i! Nu går det iaf. åt rätt håll. Jag känner mig helt ok i lederna nu och jag kunde till och med stå upp lite försiktigt i backarna igår utan att det var vidare obehagligt=) Jag är minst sagt glad!

Jag igår efter cykelturen och bästa Sune

Tänk vad bra man kan må efter att ha fått tagit i lite och svettas ordentligt. Helt underbart!

Jag sitter just nu i soffan och Emil försöker natti vår son, utan resultat...
Jag är nyduschad efter att ha tagit en kvällspromenad.

Idag har jag och mamma varit på Hectors skor i Nossebro och jag hittade dessa billiga röda skor=)

Jag som ej har ett dugg koll på märkeskläder och dylikt trodde att jag först provade att par converse, men tyckte det var konstigt att det ej fanns något märke utanpå dem...Tittade i skon och där stod det 199:- I LIKE!!!!

För fet för ett fuck

Ja...Det börjar tyvärr luta åt det hållet. Idag skulle jag ta på mig mina jenashorts som jag inhandlade för 2 veckor sedan. OCH DE VAR PÅ VÄG ATT BLI FÖR SMÅ!!! Jag har sagt till Emil den sista tiden att jag börjar känna mig plufsig och ogrym och då har han bara svarat:- Du är jättefin älskling. Men idag när mina brallor nästan var för små, då kan han med att erkänna att jag kanske gått upp lite. Tack som fan! Jo, jag vet att det absolut ej är hans fel. MEN han kunde väl påpekat det lite tidigare...
Nu är det iaf som så att vi har en ätarkväll här och imorgon blir det bvanne mej nya tag. Jag vägrar att köpa större kläder.

Jag testade ju den där LCHF dieten ett tag, men det var inget som riktigt passade mig. Jag vet att många människor trivs bra med den och går ned i vikt, men jag föredrar hellre att äta all sorts mat i lagom mängd. Det är mest där problemet bottnar, då jag kommit underfund med att jag är lite av en slags matmissbrukare. Jag älskar mat! Jag äter lika stora portiner som min sambo Emil och ibland mer ändå och då ska ju tilläggas att han är elitcyklist och jag en skadad motionär.

Men! Även lederna börjar att kännas bättre. Jag började med en kortisondos i förrgår och skall äta den i cirka 4 veckor. Målet är nu att komma i fas igen och gasa lagom, vilket inte är det allra lättaste. För mig är det allt eller inget!!

Idag är det den 20/7 och vår älskade son Sune är exakt 1,5 år=)

Älsklingen

Kvällsmaten

Härligt Älskling!

Det har som sagt varit SM i mountainbike de senaste dagarna. I onsdags tog Emil guld i tempot och igår fick han ytterligare ett guld när cross countryloppet avgjordes. Och idag var det dags för lagstafetten. Där kammades det hem ytterligare ett guld tillsammans med Alexander Blomquist och Dennis Wahlgvist=)

Emil på pallen tillsammans med 2:an och 3:an från gårdagens XC

Emil i mästerskapströjan

Några kort:

Farmor och Sune-plutt

Sune testkör en bmx

Sune och bästa Lotta

Så här trötter kan man bli av att vara på cykletävling en heldag.

Nu ska vi lägga oss här. Sune sover redan.

Natti

Proffs, ö nä inte precis

Min kära Sambo Emil är ju proffscyklist som säkert de flesta av er vet.
Igår vann han tempo-SM i Borås och imorgon klockan 14.30 avgörs det "vanliga loppet" som kallas för cross country.
Själv stod och står jag även imorgon vid sidan om och skriker så gott jag kan. Gissa vem som var tröttast efter loppet igår. Jo JAG. Min puls dunkade på i ett hetsat tempo, min syster sammanfattar det så här: Hon hade sån puls att hela bröstet hoppade.

Idag var jag hur seg som helst, men bestämde mig för att ta en cykeltur iaf. Jag gjorde iofs.  allt i slow motion, såsom att byta om, ta ut cykeln ur garaget, pumpa fram och ta på mig handskarna. I hopp om att det kanske skulle börja ösregna. MEN, det kom inget regn och har heller inte gjort det än.

Jag gled sakta iväg på cykeln och kände hur blåsten ven i mina öron. Jag hade fortfarande inte bestämt mig för vilken runda jag skulle ta...Funderade en stund på Loo-rundan som tidsmässigt brukar ta runt en timme. Nä, tänkte jag. Det blir för långt. Jag kan trampa in grusvägen strax utanför Gräfsnäs och så kan jag ta cykelvägen hem. När Gräfsnäsvägen tog slut och jag skulle svänga ut på stora vägen, så kände jag bara att FAN JAG SKITER I DETTA. Jag gjorde en snabbomvändning och gled mot samma håll jag kom, vek av vänster och rullade mot parken. Utanför min mors hus så tänkte jag stanna till och hoppa in å slagga på hennes soffa. Men tänk om det börjar regna, då måste jag ju bli blöt på hemvägen=(

Jag for hem istället hem och kröp ned under filten på sängen och stensomnade iklädd träningskläder...Gött!
Gött är också att jag ej är något cykelproffs=)

Emil på pallen efter tempot

Oj,oj,oj

NU är jag trött. Sune är desto tröttare. Han stensomnade just med vällngflaskan mun. Vi är hemma igen efter några mysiga dagar hemma hos Emils föräldrar. Bilresan hem flöt på fint. Jag och Sune stannade strax innan Mariestad och åt upp vår matsäck.  Sedan hopp in i bilen igen och fortsatt hemåt.

Imorgon kommer vår älskade Emil hem och det ska bli rktgt kul. Denna gång har han varit borta 17 dagar igen. Veckan som kommer är det SM i mountainbike i Borås, så där kommer vi hålla hus en hel del.

Nu googla lite om LCHF. Jag känner att jag behöver få lite mer koll på hur jag ska äta...Kan väl tillägga att jag fuskat lite granna nu i helgen=) Skit samma, det är ju semester och jag skall absolut inte stressa min stackars kropp för tillfället. Viktigast är att få den att må bra igen och komma  balans och jag är på rätt väg nu iaf=)

1 timma på hojen=)

Japp, nu i eftermiddag har jag trampat en sväng igen. Sååååååå skönt. Jag cyklade svängen runt sjön ljustern här i Säter. Formen är ej på topp, men bättre är vad jag trodde. Däremot är min cykelrumpa som vilken Svenssonrumpa som helst. Dvs: Att jag får rejält ont i arslet av bara en tur på typ 20 minuter. Jag har dock bestämt att absolut inte byta sadel, utan ist. härda ut. Det har ju gått förr!! Har också kommit fram till att jag behöver eller kanske snarare vill köpa mig en ny cykelhjälm. Min är heltgrå och det tyckte jag var ballt för några år sedan då grått blev inne. Nu vill jag ha en ny med lite mer färg. Älsklin, det kan jag väl få?? =) =)

Har även sett en trevlig tatuering idag som en mamma hade i nacken. Mer tänker jag inte säga. Jag skall fundera vidare på dettta och kanske se om jag gör något framöver...

Jag har tagit lite kort också, men tror att jag glömt sladden för att föra över dem till datorn hemma. Skit. Orkar inte kolla efter den i väskan nu. Sune somnade också för en stund sedan å då är jag lite rädd att jag kanske väcker honom. Ja,ja ok, jag är snarare lat. jag vet. Sorry Emil, men jag lägger ut kort en annan dag.

Nu surfa, äta och softa.

Ja just det! Någon kanske undrar hur det går med lchf-dieten för mig. Det flyter på fint. Fett är gott!!!

Sjukt långt

bort ligger Säter i dalarna! I morse packade jag in mig och Nunisen i bilen och styrde norröver. Jag och Sune åkte för att hälsa på Sunes farmor och farfar Jan. Jag körde hemifrån till strax innan Örebro där vi åt lite matsäck på en rastplats. Sedan in med ungen i bilen igen och Wroooom. Det tog ett jädra tag hit, men nu är vi iaf. på plats och Sune har somnat. Jag ska  också lägga mig snart, är helt slut! Imorgon bitti ska jag till råga på allt lämna in bilen för service KLOCKAN 07.00. Det är Emil som bokat denna mycket lägliga tid, NOT.

Nu ikväll fick jag tagit på mig cykelkläderna (Som till min förvåning satt väldigt tajt) Eller snarare, jag är inte ett dugg förvånad. Fett is the shit=( Jag fick iaf trampat runt här i Säterbyggden i cirka 30 min. Det kändes helt ok, men jag kan fortfarande inte stå upp då det blir för mycket tryck på knät.

Trevlig kväll!

PS: Alla ni inbrottstjuvar som skulle vilja ta grejer hemma hos oss: Det är ingen idé då vi bara har gamla råttätna möbler och en stor fet tjocktv. Samt att  ni antagligen skulle dö av att bara sicka in näsan i stugan då jag glömt att slänga barsblöjan som ligger på golvet i badrummet. Finns även en gammal broccoligratäng ståendes på spisen, å fan va det måste stinka nu!
Förresten har vi en galen granne som inte drar sig för att dra fram sin hagelbössa=)
Saknar dig min älskade Emil!

Jag mår bra!

Tja.

Ja som rukriken lyder så mår jag faktiskt riktigt bra=) Så skönt att kunna säga det. Vet ej när jag mådde så bra som jag gör nu. Jag känner mig piggare och gladare i hela kroppeen. Underbar käsla! Jag tror faktiskt att min nya livsstil redan börjat visa resultat på kroppen min. Jag kääner mig inte alls så svullen och som sagt piggare. Sötsuget och suget på skräpmat är också så gott som baj väst.

Här är jag förresten i min nyinköpta kjol.

Trevlig kväll!

Och PS: Emil, I love you=)

kan ni tänka

idag har jag och Sune varit med min mamma och shoppat. ( Ja,jag har fler vänner än min mamma) Madde som är min vän ifrån Borås, har åkt hela vägen från Borås för att leka med mig. Eller ja, vi har ätit jordgubbar och mat och lekt med Sune. Jag får nöja mig med att titta på hennes vänner på facebook. Men Maddes vänner är mina vänner ha,ha!!

Kan ni tänka er, en av klädesplaggen som jag köpte idag var en BLOMMIG kjol! Not me liksom. Håll ut. Kort kommer snarast. Men icke idag. Nu ska jag och Madde googla på mina före detta vänner eller mer kallade kks=) ( klubbcykelkompisar) Skall tllägga att jag ej är full utan bara sjukt trött.