För fet för ett fuck

Ja...Det börjar tyvärr luta åt det hållet. Idag skulle jag ta på mig mina jenashorts som jag inhandlade för 2 veckor sedan. OCH DE VAR PÅ VÄG ATT BLI FÖR SMÅ!!! Jag har sagt till Emil den sista tiden att jag börjar känna mig plufsig och ogrym och då har han bara svarat:- Du är jättefin älskling. Men idag när mina brallor nästan var för små, då kan han med att erkänna att jag kanske gått upp lite. Tack som fan! Jo, jag vet att det absolut ej är hans fel. MEN han kunde väl påpekat det lite tidigare...
Nu är det iaf som så att vi har en ätarkväll här och imorgon blir det bvanne mej nya tag. Jag vägrar att köpa större kläder.

Jag testade ju den där LCHF dieten ett tag, men det var inget som riktigt passade mig. Jag vet att många människor trivs bra med den och går ned i vikt, men jag föredrar hellre att äta all sorts mat i lagom mängd. Det är mest där problemet bottnar, då jag kommit underfund med att jag är lite av en slags matmissbrukare. Jag älskar mat! Jag äter lika stora portiner som min sambo Emil och ibland mer ändå och då ska ju tilläggas att han är elitcyklist och jag en skadad motionär.

Men! Även lederna börjar att kännas bättre. Jag började med en kortisondos i förrgår och skall äta den i cirka 4 veckor. Målet är nu att komma i fas igen och gasa lagom, vilket inte är det allra lättaste. För mig är det allt eller inget!!

Idag är det den 20/7 och vår älskade son Sune är exakt 1,5 år=)

                     Älsklingen


 
                         Kvällsmaten




Trevlig kväll!






Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Gumman



Trist när vikten inte vill som man själv vill. Jag vet att kortison ibland har en tråkig bieffekt av att man binder vatten kolla med läkaren så att det inte blir det på allt det andra man kan ju deppa ihop för mindre. Jag hoppas att du hitta inspirationen till att köra låånga sköna pass på cykeln. Lovar att det blir bättre. ;)

Själv var jag ute och cyklade idag och är ganska nöjd, men fick ont i ryggen och var tvungen att stanna 3 ggr och strecha. Hatar när kroppen inte vill som man själv har planerat. rundan var på sex sju mil och tog 2.40. helt ok men min cykeldator har lagt av så vet inte exakt hurlångt eller vilken hastighet. Ska skaffa nytt batteri imorgon.

Nej, nu ska jag läsa lite sedan krypa till kojs, så att jag orkar med morgondagens styrkepass och löpning.



Kram Åsa

2011-07-20 @ 21:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0