En stjärna

Till sengångarna som jobbar på apotek. Vissta kan man bli fruktansvärt irriterad och stressad av att stå i kö på ett apotoket? Även om man bara har 2 personer före sig i kön, så känns det oftast som det är minst etthundratal, eftersom allt går i slow motion. De anställda pratar lugnt och sansat och när de ska dra ut en låda för att hämta en medicin, är det nästan som att världen stannar. 
MEN jag vill ge en stjärna till dessa människor!! I dagens samhället är allt och alla så himla stressade ändå och vi kvinnor "ska helst" klä oss i utmanande och tajta kläder. MEN på apoteket jobbar endast coollugna män och kvinnor iklädda långa löst sittande vita rockar. Är inte det underbart så säg?! De skulle till och med kunna ha sin pyjamasbyxor under utan att en kotte skulle lägga märke till det.

Igår när jag väntade på apoteket för att hämta ut min medicin så hörde jag folk som mumlade över att saker och ting tar en sån himla tid och att man får vänta alldeles för länge när man skall hämta ut något på recept. Själv tänkte jag (som för tillfället är trött hela tiden) att man kanske skulle bära med sig en balja och en fotfil nästa gång och lite diskret smyga in bland medicinskåpet och skapa sig ett eget litet "budgetspa a la apotekstuk".... Tänk att sitta där och bara vara omsluten av människor som är så ostressade som man bara kan va=)

Det kanske är min nyaste affärsidé!! Att öppna ett spa och endast anställa folk som jobbat på apotek, för att försäkra mig om att de gör ett så gott intryck som det bara går på mina spakunder=)

Nu ska jag svira om från nattlinne till kläder och gå ut till mamma, syster och Nunisen som är ute och gräver i landet. Vi vaknade för övrigt 07 idag, men efter drygt 1 timmes lek somnade vi sedan om till 10.00=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0