Vi är i Lund en stund

Tidigare idag



Idag har det minst sagt varit fullt upp. Och jag är minst sagt sjukt trött. I natt sov stackars lilla Nunis jättekass. Tror han hade ont i magen eller munnen, svårt att säga då han inte har så lätt att uttrycka sig...Vi gick upp klockan 06.15 i morse och körde hem Sune till mina föräldrar. För mig och Emil väntade en bilresa på drygt 3 timmar till Lund. Där tävlades det i näst sista deltävlingen på Sverigecupen i cykel cross. För er som inte vet vad det är, så är det på en cykel med lite grövre hjul än på landsvägscykeln. Man har även bockstyre och så körs det på en varvbana som tar cirka 10 minuter. På banan finns även hinder. Idag var det till exempel en lång springbacke och två löphinder i knähöjd. ( Kanske lite väl högt beskrivna,men på mej hade dom slutat vid knäna)

Jag stod ute i +3 grader i snötäckta och smtidigt töiga Lund med små regnskurar emellanåt. Jag hade dock bra kläder och paraply så det gick bra!! Fick köpt mej en riktigt god korv till mellanmål också!



Efter att ha stått ute i några timmar så längtade jag till hotellrummet. Tänk att få komma dit och ta sig en varm dusch för att sedan slappa framför tv:n och bara mysa med sin älskade.. Riktigt så blev det inte...Vi skyndade till hotellrummet, bytte från underställ och termobyxor, gick ned till pizzerian på hörnet, käkade med Mölndahlsgänget( Vilket var jättetrevligt) gick vidare till Ica och köpte fika inför cykelmötet som skulle starta en stund senare. Emil hade lovat att jag och en annan tjej kunde hjälpa till lite med detta. Å visst kunde vi det. Sedan har vi suttit på cykelmöte från 18-21.30... Inget illa mot arrangemanget som sådant, men jag hade hellre gjort något lite romantiskare med Emil. Nu har jag i alla fall fått ta mig den där efterlängtade duschen och nu ska vi typ sova. Så god natt på er!

Dagens matschema har varit lite svårt att följa, men jag har gjort mitt allra bästa.

Frukost: Gröt med russin och mellanmjölk

Tidig lunch: pstasallad i bilen ned

Mellanmål/lunch nr 2: En tjock god korv i bröd

Mellanmål: En Dahlblads bar

Middag: Mexikansk tallrik. Det var kyckling, sallad, ris och lite annat på.

Kvällsmat: 2 smörgåsar med ost och gurka

Och nu: Ett päron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0