10 dagar kvar...

Sune somnade nyss och jag sitter å trycker i mig lite kvällsmat. Jättehungrig! De sista 3 timmarna har jag och Nunisen städat, diskat och förberett smörgåstårtan inför morgondagen.
Här är den i kylskåpet. Imorgon ska den snyggas till med garnering.


               Ursäkta röran, men vi bygger om...

Jag är jättenöjd över vad jag har hunnit med att göra ikväll. Nu ska jag hinna med lite "Fredagsmys" innan det är dags för läggdags.
Sune har varit jätteduktig och haft tålamod medan jag har pysslat och grejat. Ibland svajade väl humöret lite, då försökte jag mig på att fjäska och pussas, men det var inte så uppskattat.
                                                                            




Insåg just att det bara är 10 dagar kvar tills jag ska ställa mig på vågen igen. Spännande, spännande!
Det som känns allra bäst är att jag verkligen har lagt manken till och gjort så gott jag har kunnat. Iofs. skulle jag kunna vara ännu hårdare med maten, men då finns risken att man inte orkar i längden och de vore ju trist. Jag äter till exempel: keso mini, lätt messmör, men dricker mellanmjölk.
Om 10 dagar smäller det!

Dagen:

Frukost: En tallrik gröt med russin och mellanmjölk

Mellanmål: En banan

Lunch: Pastasnäckor och gårdagens korvgryta

Mellanmål: 2 riskakor med messmör

Kvällsmål: 2 knäckemackor med keso+ en kopp grönt te

Kvällsmat: En tallrik nudlar och 2 päron


Motion: En powerwalk med Sune i vagnen på ca 45 minuter.(Sollebrunn runt)

Jag tycker att jag mår bättre och känner mig lite piggare idag. Om det känns ok imorgon, då ska jag försöka att få till ett löppass.

Förresten, tänkte på en sak förut...
Vissa undrar ju hur man har tid att träna. De kan typ säga att de inte hinner. Fast det handlar ju enbart om att prioritera. Sen kom jag på att de flesta som jag känner som inte tränar särskilt mycket, har väldigt städat och fint hemma. (Vilket jag också har ibland, men inte alltid) Kan det vara så att den tiden jag lägger på träning, den tiden lägger andra på att städa??...


Kommentarer
Postat av: V.P

Jag instämmer med att det handlar om att prioritera och de som skyler på annat kanske borde ta sig en titt på sin "egna"-tid, i min situation är det tyvärr grymt omöjligt att träna på riktigt som jag brukar säga pga av barnvakt kontinuerligt inte existerar här MEN jag har en sådan dära maskin hemma som jag lånat;).....bara en sådan sak, å den hitter man träna på innan frukost/dagis/jobb..å efter kotten sover, funkar ju även att ta sig ett litet pass när han är vaken oxå=) Me like how you think women, you go girl...ville igentligen bara säga att jag tycker du är en bra mamma som unnar dej träning och egen tid för att må bra, dessto bättre mamma, desto bättre sambo;) Prioriteringar Bike anna, det e vad hela livet handlar om=) Love yoou a lot!!!

2011-01-22 @ 19:22:26
Postat av: Anna

V.P jag förstår självklart att alla inte har samma förutsättningar. Jag har en himla tur som har mina föräldrar så pass nära samtidigt som jag har några nära vänner som även kan hjälpa mig om jag behöver barnpassning. MEN jag använder inte barnpassningen om jag inte måste. Jag tycker att det är otroligt starkt av dig att träna på maskinen då och då. Fast erkänn att man får en kick av att få träna lite coh svettas?! Kram kram Love you too

2011-01-22 @ 21:16:03
Postat av: Em

Haha bra iakttagelse, det kan nog vara sant för visst handlar det om prioteringar. Nu ska jag strunta i att tvätten ligger ovikt på köksbordet och istället gå in i vårt lilla hemmagym och köra ett pass. Bara hoppas på att lillkillen låter mej :)

2011-01-23 @ 04:34:44
URL: http://emsliv.blogspot.com
Postat av: Anna

Kul att det även har hittat hit människor som jag inte känner=) Välkommen!

2011-01-23 @ 10:23:00
Postat av: VP

Ta det som en komplimang sweeti att du uppmärksammat att det handlar om prioriteringar även fast man inte har tillgång till det på ett kanske lite enklare sätt, det går om man vill, lösningar finns oavsett ensamstående eller par, om man säger så hära..bara för att man är två betyder det inte att man kan göra allt ialf, för igentligen blir man ju ensamstående under tiden den andre jobbar på dagarna när man e hemma m barnet, det finns ingen som har mera lyx för att man e två;) men d kan underlätta i vissa sitovationer annars har man ju en fördel som ensam att få nya utmanningar, spänning om hur man löser en naturlig grej och på så sätt börja uppmärksamma saker som man tagit för givet förr. Jag blir fortfarande stolt över dej att du unnar dej din tid och är så klok både som vuxen kvinna och mamma, dessutom har du en enorm ödmjukhet gentemot mänskligheten! Det är gött att träna..man mår bättre precis som du sa och man känner sej stolt, en innre styrka växer fram å ibland känns det som man kan lösa världs problem, fniss! Just ja...något som jag uppmärksamt som du ska ta åt dej av är att det är så skönt att se/höra en mamma ta hand om sej och bry sej om sin kropp å utsidan oxå å inte säcka ihop å tycka att man har allt så varför anstränga sej. Inspirations källa, det e vad du e! Pussss

2011-01-23 @ 20:40:43
Postat av: Anna

V.P Du gör mig glad! Tack för att du finns=) Vem av de människor som träffade mig för 10 år sedan skulle tro att det kunde bli "folk" av mig också?

Jag tycker det är en självklarhet att försöka hålla sig i form, sedan behöver man ju inte överdriva. Så länge man själv mår bra och trivs så spelar det absolut ingen roll om man väger 55 kg eller 155 kg.

2011-01-23 @ 22:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0