Lång dag

Det har varit en lång men mycket trevlig dag på Överby i Trollhättan. Ja ,jag har varit där idag igen. Klockan 12 mötte jag upp 2 av de andra mammorna som vi brukar umgås med ibland. Vi tog en lunch ihop och diskuterade bland annat vad jag kan tänkas jobba med när "jag blir stor" Det vill säga om cirka 6 månader. Oh my god.
Jag dricker inte kaffe, men Hanna och Kristina ville gärna ta sig en kopp efter maten, så jag satte mig på golvet och lekte med våra barn en stund. Helt plötsligt anslöt sig ett syskonpar till vår lilla grupp och även en grabb i 5-års åldern. Vi satt och försökte bygga ett så högt torn som möjligt med lego, utan att det skulle rasa. När vi "Jag" var som mest koncentrerad på vårt projekt så ifrågasatte Hanna om jag verkligen inte skulle fortsätta att jobba med barn... Jag svarar NEEEEEEEJ på den frågan. Har alla förstått?? Eller ska vi ta det en gång till?????????

Nu har Sune alldeles nyss somnat och jag skulle lätt kunna göra det också. Men icke att jag ska! Nu är det egen tid med mig själv och den ska jag utnyttja till max. Jag ska typ plocka i ordning på leksaker, plocka i ordning på kläder, med mera. Jag har ju faktiskt inte tränat något idag och jag vet heller inte om jag orkar med det...Kanske får till en stund på trainern sedan...Mycket tveksamt dock. Nu ska jag göra kål och morotssallad till lasagnen på torsdag. Äckligt att redan göra den tänker du kanske då, men den ska stå och dra till sig dressingen och smarra till sig i några dagar. Precis som med pizzasallad.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej svejs i lingon skogen

Funderade lite på vad som skulle passa dig Anna när du i höst blir ”vuxen”. Du trivs med att träna och motivera människor. Kolla in denna sida så kanske du hittar något att läsa, kanske redan i vår då det är distans studier (http://www.distansutbildningar.se). Kanske blir du av med lite av frustrationen ;)

Jag sliter själv med mitt PM är inte motiverad men fick ner 3 sidor igår sedan tog det stopp. Idag var det tränings dag först hos armplågaren (där det går framåt) sedan ner på gymmet för att köra ben. Satt nere på spinningcykeln en timme igår så imorgon blir det vila.

Hoppas att du fortfarande håller i trenden med maten. Kanske kommer jag med ett recept på en grymt god linssoppa. Nu ska jag sätta mig och slappa i soffan.

Ha det gott

2011-01-18 @ 20:24:37
Postat av: Anna

Tack Åsa! jag ska kolla in sidan direkt! Ja, kom gärna med recept. Jag hoppas bara att linssoppan är skitlätt att tillaga.Jag lyckas alltid att misslyckas med just linssoppa...Ja,jag biter ihop med "nyttigmaten"

2011-01-18 @ 20:43:24
Postat av: Åsa

Den är jätte lätt och god, receptet kommer under veckan.

2011-01-18 @ 20:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0