Snöallergisk???

För er som undrar om jag blivit på bättre humör, så kan jag väl säga nja på den frågan...Om det är så att man pånyttföds, då skulle jag vilja födas som en liten söt och lurvig kattunge innekatt. Min husse och matte skulle älska och avguda mig och dom skulle inte ha något emot att jag låg framför öppna spisen större delen av dygnet.

Vissa av er kanske tror att jag är lat, men så är det inte riktigt..Jag tror snarare att jag är snöallergiker. Snöallergin ter sig sådan att man helst väljer att stanna inne, så länge termometern visar på grader under 5-strecket. Jag gjorde ett försök häromdagen att trotsa allergin och åka skidor i - 18- Tänkte att jag kanske skulle uppskatta den "normala" kylan  (då menar jag inte i tunna tajts) bättre. Då huset i vissa fall kan vara lite för dåligt uppvärmt, så föredrar den snöallergiske helst att ligga eller sitta under ett vitt duntäcke hela dagarna. På så vis får den snöallergiske  den värme som hon behöver och samtidigt snöns vit färg omkring sig UTAN att ta skada.
Någon mer med snöallergi? Tänkte att vi kunde starta en klubb...och så kan vi alla ha nyårsfest ihop i någon stor å häftig bastu!

Kommentarer
Postat av: Lotta

I´m in! Jag håller på att frysa ihjäl, på allvar! Jag blir helt handlingsförlamad av, inte snön i första hand utan kylan!

Skulle åkt skidor med Åsa idag hade jag lovat i ett svagt ögonblick...

Tråkigt nog (för Åsa - tur för mig) så hade hon känning i halsen idag! SÅ SYND! NOT! Det är -21,5 ute nu, jag hade dött. Funderar t.o.m. på att övernatta på jobbet för att slippa gå ut!

Inte illa menat mot dig Åsa om du läser detta, jag hoppas verkligen att du kryar på dig och kan vara med på den mysiga spinningen på onsdag, och så kan vi ju alltid ta en fika i bastu, du & jag & Anna! Kram

2010-12-27 @ 18:55:33
Postat av: Anna

Jag lider verkligen med alla som fryser! Vilken bastu menar du då Lotta? Den på gymmet eller hela ditt hus? För jag antar att du typ att 40 grader hemma nu. Stackars Åsa med=( Du kanske inte är förkyld, det kan vara en släng av snöallergi också...

2010-12-27 @ 19:23:54
Postat av: Åsa

Hallo tjejer!!! Jaaa liiiiite synd e det om er :-)!! Jag älskar snö o vinter men vid 15 minus går nog min gräns, det biter lite väl gött i kinderna då! Ska absolut få bort känningen i halsen så det blir åka av på onsdag Lotta!! Kommer du oxå anna!!

En värmande kram från Moi!!

2010-12-27 @ 19:36:42
Postat av: Anna

Ja..jag ska nog i alla fall spinna imorgon. Är uppskriven på Onsdag med, får se om jag palloar att gå ut då också...

2010-12-27 @ 22:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0