Snö, snö å mera snö

Nu är vi äntligen på plats hemma hos Emils familj i Säter. Vi har just ätit spagetti och köttfärssås tillsammans. Husmanskost är för jäkla gott! Emils syster och sambo Johan är också här. Sune är i sitt esse. Det finns massor av "nya"leksaker till förfogenhet och han får all uppmärksamhet han bara kan få. Själv sitter jag bekvämt i en röd skinnfotölj med matchande fotpall. Mysbrallorna är på plats och självklart ett par raggisar. Här är endast -2,5 grader och vinden är snällare än hemma i västra götaland. Vintern är inte den optimalaste årstiden för mig. Så tanken slog mig idag. Om jag hade varit tillsammans med en Spanjor, hade jag firat jul i Spanien då?? Någon dag blir det väl längdskidåkning...Jag har tyvärr inget att skylla på nu, då mina skidor är helt nyvallade och jag har alla kläder som behövs. Möjligtvis om pjäxorna kanske kan vara lite för små...Fötterna gick ju upp en storlek under graviditeten...Vi ska även åka till Romme Alpin i Borlänge och åka utförsåkning en dag nästa vecka. Det ser jag mer fram emot! Då får man ju åka liften upp och sedan bara se till att ta sig ner och det är ju inte så himlans jobbigt. Så brukar man äta god hamburgare med mycket ketchup och fika något gott med. I like a lot!





Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej Anna, skönt att höra att ni är framme och jag antar då att det gick bra att köra.

Själv är jag på jobbet, vi öppnar strax och Peter vallar mina skidor. Har lovat Åsa att åka med henne så nu kommer jag verkligen inte undan längre...

Kram på dej och hälsa övriga./ Lotta

2010-12-18 @ 09:56:07
Postat av: Åsa

Är ute och halkar lite, hoppas att ni får en skön tur på skidorna. Själv har jag nedräkning, tisdag åker gipset av och jag kan ta en löptur på gymet. Har skickat ut Micke på ett distanspass på cykel. Hoppas ni får fint väder så ni kan njuta av vintern och att Sune får åka pulka./ Åsa

2010-12-18 @ 11:32:44
Postat av: Anna

Lotta!

Du har ju åtminstonde en karl som kan det där med å valla skidor. Kan bara säga lycka till. Själv tänker jag hålla mig så lång ifrån skidospåren jag bara kan, i väntan på våren.

2010-12-18 @ 11:58:40
Postat av: Anna

Njuta av vintern. Måste man?? Jag njuter hellre av en kopp te framför brasan...Gott att du snart blir av med gipset. Kram på dig

2010-12-18 @ 12:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0