Milf??

Sitter uppkrupen här i soffan. Iklädd urtvättade tights med noppror emellan dom något för fylliga innanlåren.
Röda raggsockor uppdragna så högt det bara går, som vilken dag som helst spricker i hälen på höger fot. En vit polotröja och som toppen över iet, en ceris-rutig morgonrock med luvan värmandes på den rufsiga kalufsen.

Sonen min på drygt 10 månader har hög feber idag å är allmänt hängig. Stackars liten. Vi har inte sovit en blund i natt. Hans far har tidigare i veckan varit förkyld, men idag verkar han betydligt piggare! 
Han har just varit ute å skottat snö med svärfar, kommer indundrandes och ber mig att omedelbart bums söka efter fyrhjulingar på blocket!
Då undrar jag vart vårt sätt att tänka aningen mer ekonomiskt kommer in i bilden? Förra veckan kom vi fram till att vi skulle kunna äta lite mer sällan på restaurang och tänka mer på var våra pengar tar vägen. Vår dröm är nämligen att framöver skaffa oss ett hus. Jag vill ha huset nu! Har jag bestämt mig för något, så ska det helst också hända nu med detsamma.

Denna blogg kommer handla om Mig och lite om familjen.
Mina tankar kring vad jag vill jobba med efter mammaledigheten.
Funderingen på vem eller vilka som betraktas som Milfar och vilka som bestämmer det.
Och vad är en bra medmänniska?

 Sambon min är cykelfroffs och är därför mycket på resande fot från februari-oktober. Jag själv är utbildad fritidsledare, men vill absolut inte tillbaka till fritidsmiljön. Jag älskar barn, men anser att jag är klar med biten att pyssla, bygga lego, planera julpyssel, påskpyssel, gnälla på barnen att dom inte tagit på sig jacka å mössa, samla ihop skaran för att gå på mellanmål och inse på vägen att stackars Tove sitter kvar på dass å försöker skita, då hon har problem med det på andra ställen än hemma.

Vad är en Milf egentligen?? Är det den där morsan som fick en unge redan när som sjuttonåring och hennes kropp ser exakt samma ut som innan?
 Eller är det den där mamman som sliter som ett jävla djur efter graviditeten för att komma i sina alldeles för små jeans.
Eller kanske helt enkelt mamman som efter barnafödande är något fylligare både här och där,men har ett jävla engagemang i det hon gör och har glimten i ögat? 
Vem avgör detta?

Vad är då en medmänniska?
Är man en medmänniska då man är superstressad och står i kön på Willys med en fullproppad kundvagn. Vänder sig om och ser en finnig tonåring stå tätt bakom, endast med en halvliters cola och en påse med ahlgrens bilar. Ler mot grabben och erbjuder han att gå före i kön. -Jag har ändå inte bråttom, så gå du före.
Varför i helvete gör man så, då man egentligen är så sjukt sockerlåg som man bara kan vara utan att falla ihop.
Jo, jag antar att man vill vara en bra medmänniska...


Kommentarer
Postat av: Vicky Päron

Alltså, jag röstar helt klart på att en milf "Helt enkelt mamman som efter barnafödande är något fylligare både här och där,men har ett jävla engagemang i det hon gör och har glimten i ögat?"...plus att hon helt plötsligt blev väldigt trygg i sig själv både med och utan spacket;)....och ödmjukheten att inte ständigt prata om sig själv och sitt barn, å kanske en gnutta av att låta andra ha sina problem ifred och säga ifrån när andra gnäller om sitt liv och inte gör något åt de som de skapat? Vad vet jag....kanske, kanske inte;)

2010-12-14 @ 19:40:49
Postat av: Cassandra

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2012-10-14 @ 08:47:07
URL: http://allasmslan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0