Skärpning

Lägger till ett paket nudlar och ett glas med c-vitamin på matlistan.
Undrar lite saker...
Har du svårt att erbjuda någon hjälp om du ser att det behövs? Tex: Hjälpa någon med barnvagnen upp på en buss eller en gammal tant med hennes tunga matkassar?? Jag kan inte förstå dem som faktiskt tittar på utan att sträcka ut en hand. Vad tror de? Att alla människor har rabies och om man erbjuder hjälp så blir man biten och dör?!

Igår hjälpte jag en dam på icas isiga parkering och även att packa in hennes matvaror i bilen efter att hon handlat färdigt. Hon blev så himla glad att hon nästan grät och hoppades på att jag skulle få en belöning. Vadå belöning?? Jag är ju bara en sån medmänniska som jag vill vara. Jag vill inte åldras och inse att folk bara glor på mig när jag behöver hjälp och bara fortsätter att gå förbi. Skärpning på er Svenska folket! 

Förut så tittade jag lite på sveriges mästerkock och det är ganska många som lagar mat. Idag tillagade dom fiskgratäng. Jag undrar vad som händer med den sen? Varför kan inte de som smakar av lägga upp maten på ett litet fat istället för at slafsa runt i hela maträtten? Då skulle man kunna ta vara på den maten som blir över(Och som självklart smakade bra) å frysa in den och sälja sådär sjukt billigt i affären för typ 7 spänn. Tycker det är fruktansvärt att göra massa mat och bara slänga den, om det nu är vad dom gör...

Nä nu är det strax läggdags. Tack för en trevlig pratstund, bästa Ulrika!
Saknar å Älskar dig Emil. Det liksom hettar till, fast tror nog att jag har lite feber...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tusen tack själv Anna!! Blev så glad när du ringde och allt kändes liksom lite bättre när vi pratat klart! Ser verkligen fram emot att få komma och hälsa på dig och Sune!!



Nu ska vi försöka sova lite här.



Kramar

2011-02-16 @ 23:05:57
Postat av: emil

Det värmer i mig med Anna. Älskar dig min skrutt! NI är toppen! Saknar er/ Eran

2011-02-17 @ 16:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0