sköna Söndag

Trots äckligt och ruggigt väder stod jag och Sune på gårdsplanen med alla sociala cyklister och Emil kl 10.00. De skulle dra en långrepa. Sune hojade runt fotbollsplanen och en bit till, med mig tultandes bredvid. Vi stannade till hos svärmor som bjöd på pepparkakor. De ville ha Sune ett tag, så d fick de. Jag lånade en dramaten ( vet, det låter sjukt panschis!) Jag handlade lite för mycket matvaror(as always) och det var nätt och jämt jag orkade dra hem grejerna till boet. Dramaten i all ära, men d får bli på äldre dar då man bara behöver köpa typ marmelad, vispgrädde och tandkräm t löständerna... Jag kom hem och hann få in maten i kylen innan jag behövde byta om för utflykt i skogen. Jag och två vänner for dit och plockade blåbärsris lite mossa, samt kottar och annat bös som man kan tänkas julpyssla med. Hemma igen tog jag mig en varm dusch och somnade till på soffan. Vaknade av att Sune och Emil kom innanför ytterdörren. Eftermiddagen bestod av pyssel i köket, som resulterade i tre sorters pajer, pizzasallad, grönsallad och en dressing till. Trevliga vänner på kvällsmat och glöggfika. Vad mer kan man önska:-) ligger i sängen och slumrar snart... Kort kommer i veckan. Ej lärt mig från mobilen än. Buuu :-(

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Vad är dramaten? :-)

Svar: Vet du inte det?! Nä å andra sidan är d ju några år kvar tills vi blir pensionärer. En Dramaten är just vad det låter som. Det är en grej som man drar maten i när man varit och handlat:-) typ en tjockare påse på hjul, med handtag som på en rullande resväska. Det du!
Anna Petterson

2012-11-26 @ 23:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0