Baksidan med att va sambo med en proffscyklist

Tjo!
 
Söndag idag. Sitter på jobbet. Började för 15 min sedan. Ganska lungt här idag. Mellan 12-13 är det motionsim i stora-och 14-16 är det barnkalas i lilla bassängen. I sporthallen är det just nu innebandymatch för ungdomar och senare kommer volleybollgänget och spelar match.
 
Jag fick lova att cykla till jobbet idag... Inte kul! Har sagt till Emil att jag vägrar trampa mer mtb förrän bebis kommit ut. Jag skulle kunna tänka mig att skaffa en damcykel. Då sitter jag högre och slipper slå i knäna i magen och få sammandragningar.
 
Nu har vi då ännu inte skaffat någon damcykel eftersom vintern snart e här. MEN idag behövde jag iaf. trampa till jobbet och självklart är det då bara några få +grader och regn ute...
 
Hur ofta tror ni att en gravid stackars kvinna behöver cykla till jobbet på en dirthoj ??!
D va ju fan värre än på en vanlig mtb! Jag stod mestadels upp och fick pumpa på ordentligt, däremellan fick jag värsta krampkänningarna i låren och fick sätta mig ned med knäna rakt ut, värre än den värsta motionären.
 
Å andra sidan har vi bara en bil och min stackars sambo lyckades vurpa på någon hal rot igår, när han va ute och socialtrampade med ett lokalt gäng. Han landade riktigt illa och kunde ej förmå sig att ställa sig upp själv. Så i morse fick han lov att åka och sätta sig på akuten i Falun. Självklart tycker jag synd om honom.(Samtidigt så va de ju så skönt att hans viloperiod e över för detta år och att han skulle öka på träningsdosen from. Måndag. Nu har  han bara käkat godis och varit en riktig surgubbe) Har ej hört av honom än, men hoppas för bådas skull att han ej brutit något.
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej vännen! Åååååh va roligt att du börjat blogga igen! :) Blir full i skratt (förlåt, ser det framför mig) samtidigt som jag tycker synd om dig när du skriver om din cykeltur. Förstår dig...Hoppas allt är bra och att det inte är nån fara med Emil. Ha det gott å hälsa! Varma kramar från Mallis.

Svar: Heeej!!:) Tack själv. Kul att du hittat hit! Hur e läget på Mallis då?? Glad att vi hann ses innan du for.
Anna

2012-11-11 @ 20:00:40
Postat av: Gunnar

Ni får köpa en moppe som du kan glida runt på :-)

Svar: Ja du kusin Gunnar. Nästa gång blir det fullt ställ med fyrhjulingen skall du se:)
Anna

2012-11-12 @ 10:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0