Ursäkta mig

Eller nä, jag tänker inte ursäkta mig alls. För alla har vi olika smak. Jag var just inne på en hemmstylingsida för att få lite insperation för kommande hus. Jag tänker då främst på tapeter och möblemang.
Vad får jag se?! Jo vitt, vitt, vitt. Inte vidare mycket tips. Det verkar som om det är inne att ha vitare och sterilare hemma än på självaste sjukhusen. Jag älskar också vitt, MEN INTE BARA. Ett vitt rum med vit matta, vita tavelramar(med svartvita kort, vitt bord, vit soffa och vitt,vitt,vitt!!!! Vad är det för fel på färg?
Hur kul kan det  vara för ett stackars barn med ett vitt sovrum och endast vita saker.
Jag har länge funderat på att skriva en barnbok. Kanske skall den inrikta sig till alla barn som växer upp i helvita hem. Den skulle kunna handla om de vita små lammen och deras bräkande vita mammor. De kan gå på grönbete, eller jag vet nåt ännu bättre, de kan käka SNÖ!!!!

Jag känner för att vara motvals kärring. Har verkligen lust att måla alla mina rum i olika färger=) Visst vore det underbart med en lila gästtoalett med kristallkrona i taket och en turkos fondvägg över sängen? Med ett familjeporträtt i stor storlek, omsluten av en rosa tavelram. Jag tror jag skall måla matsalsrummet i gult, eller varför inte i regnbågens ALLA färger=)
Jag skulle heller vilja uppleva hippietiden jämfört med stela och trista 2000-talet.


Trevlig kväll på er!
         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0