Hjärtliga gratulationer och total förvirring

Grattis,grattis Älskling på din födelsedag! Japp, Emil fyller år idag å vi har just käkat lite kvällsmat och tagit ett glas rött. eller...jag har väl druckit lite till, men inte mycket, men tillräckligt för att tangentbordet skall vara lite ojämnt.
Vi har diskuterat jobb och hus(det är för tillfället det vi pratar om mest, förutom bajsblöjor då förstås)
Tyvärr kom vi nog fram till att vi får bo i detta lilla torp för resten av livet och att jag kommer jobba med ungar resten av mitt liv. FY, jag vill inte!!!!!!!!!!!!!!!
Nä då, vi skall nog flytta någon gång, men inte just nu. Vi måste spara pengar först. Ja, Anna lycka till. Det är bara att glömma härliga reor och spontana muddagar med vänner. Tänker se till att köpa rödsptit till vårat trangiakök, så vi kan börja laga mat överallt. Kan ju packa ned det när jag skall till stan, stå på torget å slänga ihop lunch ist. för att äta "äcklig sushi" till exempel...

Jobb däremot verkar bli pyssel, sandlådelek, pyssel igen och sagoläsning. Jag viiiiiiil inte!!! Finns det ingen där ute som har en bättre idé? Jag vill utvecklas å ha något annat jobb än bara barnjobb för resten av livet. Skall dock tillägga att jag älskar barn, men jag är ej beronede av dem.



































Kom på att jag kanske vill ta jägarexamen. Då kan jag ju få skjuta av mig lite, samt få gott kött.
Eller kanske skall bli en bondmora å ysta ost samt slakta kalkoner...
Ja,ja; saker och ting löser sig tids nog. Nu skall här googlas på konstiga jobb=)

Skål å puss på er!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Deppa nu inte ihop helt. Vet hur surt det är men vi får göra det bästa av situationen. Jag har lite samma problem med att inte få något jobb, lite sut blir man när man går ner till AF och får kommentaren att man borde få ett jobb med de kvalifikationer som man har. Dom vet inte hur marknaden är.



Barn, det är en deffinitions sak jag har jobbat med killa mellan 20 och 45 år och dom beter sig ibland som 5 åringar. Då tar jag hellre 20 5-åringar som fortfarande lyssnar på em. ;)



Själv har jag sök till lärar programet och blir nog lärare men på gymnasiet. Nu ska jag skriva en ansökan sedan hoppa i säng och läsa lite.

Imorgon ska jag springa vårruset har tagit fram alla vinterkläder för att kunna delta (Urk) trodde att det skulle vara varmt nu. Tur att man ska till kanarieöarna en vecka snart.



Vi höres och synes kanske snart.

Kram

Åsa

2011-05-04 @ 22:32:18
Postat av: Åsa

Grattis Emil på födelsedagen från hela klanen Holmström!!!

Anna, du vart nog lite full, hihi kolla in dina stavelser heheh!! Skönt att bli lite yr i hatten mitt iveckan ibland!

Har du fått jobb?!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu skall jag begrava mig i alla inventeringspapper...

kram kram

Åsa H

2011-05-05 @ 10:00:46
Postat av: Greta

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-05-07 @ 18:35:04
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0