Alldeles, alldeles underbart

Jopp. Idag har en gammal klasskompis till mig gått och gift sig. Jag och Jenny Grunnegård har varit paralellklasskamrater från förskolan till 9:an. Vi umgicks ett tag när vi gick i femman sexan där någonstans. Sedan blev jag typ lite rebell på högstadiet och hon fortsatte att vara en snäll flicka=)
Vi strålade samman för några år sedan igen och har lite sporadisk kontakt. Idag gifte hon sig med sin Magnus, jag var tyvärr inte bjuden( Men förstår självklart att man ej kan bjuda alla) De skulle se ut om jag och Emil skulle gifta oss, då skulle vi isf få bjuda hela cykelSverige!!
Jag satt på helspänn och när dörren öppnades och hon tillsammans med sin Magnus skred fram emot altaret så började jag grina. Det var så otroligt vackert=) Hon hade en cremefärgad klänning, med halterneck. Framtill var det liksom volanger på bandet runt halsen, samt lite broderier och pärlor, tror jag... På högra sidan av klänningen satt det en blomma fastsydd i samma färg som klänningen. Håret var klassiskt uppsatt, ganska slätt uppe på huvudet och i nacken lite snett år höger var det lite krumelurer. Hon hade även ett strass eller diamanthårspänne på höger sida. Såååååå fin var hon! Jag önskar dem all lycka de kan få och hoppas att de får en kul kväll tillsammans med sina familjer och vänner=)

Själv har jag just käkat lite mat som blev över från gårdagen, potatis, broccoli och pannbiff. Det är också gott, men hade allt suttit fint med en liten tårtbit till efterrätt. Typ en bröllopsatårta eller så. Ha,ha!

Sune sover och jag börjar varva ned. Strax eller mer exakt på måndag så kommer min älskade Emil hem. Man kanske skulle ta å fria till honom på flygplatesen=) Nä, då skoja bara. Giftemål får allt vänta ett tag till!

Kram å trevlig kväll


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Pluttan!

Snart får du äta bröllopstårta. Malin och Johans dock. När det blir er tur ska vi sy och greja så du får en fin klänning du också. Lovar. Kram

2011-05-28 @ 20:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0