Somnade före Sune

En helt snurrig kväll här. Sune kunde mer eller mindre lagt sig redan vid 17-tiden om han hade fått. Jag och Emil lät han dock vara uppe till närmare 19. Då pussade vi honom god natt och jag gav honom välling i hans säng. Han somnade efter en stund och jag smög ut sakta,sakta. Just då ringde telefonen! Skit, men samtidigt kul då det var rektorn på en skola. Jag skall på intervju på måndag=) MEN Sune vaknade och gallskrek. Efter mycket om och men enades jag och Emil om att ta upp honom och låta han vara med oss en stund. Vi åt kvällsmat och efter det gjorde vi kvällens andra försök att lägga Sune tillrätta. Men icke. Han blev totalt galen och så länge han inte kan prata och uttrycka vad som är fel så känner jag att jag inte kan tvinga honom att ligga kvar i sängen.Han kan ju faktiskt ha ont någonstans eller bara vara mörkrädd. Intee för att det är så himla mörkt ute för tillfället, men ändå...

Vi lade honom mellan oss i vår säng och försökte förgäves läsa böcker och sjunga imse vimse spindel hundra miljoner ggr. Det slutade med att han var så förbannad och grät så högt att han spydde rakt ut, Massor utav slem och en del välling=( Jag gav upp. Vi bytte lakan, jag gjorde mig i ordning för kvällen och lade mig i sängen. Emil och Sune var uppe en bra stund till. När Sune senare somnade hade jag själv redan slumrat till. Jag vaknade av att Emil lämnade sängen. Nu sitter jag här i nattsärken och funderar på att strax lägg amig "på riktigt"....Var ju liksom tvungen att blogga av mig lite. Detta har varit den drygaste kvällen på länge, men samtidigt är han så jävla rolig nu så det är banne mej svårt att hålla sig för skratt, när man borde vara som mest sammanbiten.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ibland gör dom inte som man vill. Kul att du ska på intervjuv.

Hur har det gått med knän och leder??? Kan du träna igen. Själv är jag fortfarande lite blå slagen men det går att träna ialla fall.

Hur ser tävlings programet ut här fram över?? Några planerade Sverige tävlingar för Emil eller blir det bara SM?

Kram

2011-06-09 @ 09:52:41
Postat av: Anna

Tjo Åsa!



Nä=( Ingen träning än. Var hos homeopaten i förrgår och idag känns det en aning bättre igen så går väl sakta men säkert åt rätt håll. Fredag nästa vecka ska jag till en reumatikerläkare. Aj, blåslagen=( Vad har du gjort?? Emil skall tävla i Vårgårda imorgon. Annars blir nästa tävling SM i Borås.



Kram

2011-06-10 @ 20:37:08
Postat av: Åsa

Tjena

Jag var ute och körde MTB och lyckades att köra ner framhjulet i ett hål. styre i bröstkorgen och styrstam i låret.



Nu är det nästan bra på söndag är det tävling och lagning i lida,



Hälsa alla

Kram Åsa

2011-06-11 @ 00:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0