Morsan är i fas igen

Svettig, nöjd och glad mamma och en något fundersam son.




Sitter i soffan och har tänkt att titta på halv 8 hos mig. Sedan ska jag slänga ihop lite kvällsmat.
Vi har haft en bra dag. Det var rikitgt skönt att bara vara hemma och ta det lugnt. Ibland är det gott att slippa starta bilen. Pappa hade ett ärende till Sollebrunn, så han var snäll och köpte lite hostmedicin till Sune. Självklart glömde jag ju ge honom den nu innan han somnade, men kan vara bra att ha ifall han hostar i natt.

Så här har dagen sett ut:

Frukost: En tallrik gröt med russin och mellanmjölk

Mellanmål: En tallrik med kål-och morotssallad

Lunch: Pastaskruvar med tonfisk, majs och sweet chili sås

Mellanmål: 2 knäckemackor med keso+ en kopp grönt te

Mellanmål: En banan

Kvällsmat: Får se vad jag hittar på...

Fysisk aktivitet:

Förmiddagen: Gick ett varv runt byn med Sune i bärstolen 40 minuter.

Eftermiddagen: Power walk 2 varv runt byn med Sune i vagnen och min syster som sällskap. Cirka 1 timme

Imorgon skulle jag egentligen hålla i spinning, men eftersom min hals inte är helt perfekt så ringde jag till chefen och berättade läget. Får se hur jag mår imorgon och vad jag känner för då.
Det är ju även Sunes födelsedag! Kanske att man ska köpa en stor tårta och smocka i sig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0