Tävling...

Efter frukosten idag så blev jag sedan ruskigt sugen på att vara med och tävla. Vi fick lite bråttom då det endast var 50 minuter kvar till start och vi visste inte riktigt var starten heller var. Jag kastade på mig cykelkläderna och hann med en snabbbajsning medan Emil gick ned till bilen och startade gpsen. Vi kom iväg gansk fort och väl framme på plats skyndade Emil iväg för att anmäla mig. Under tiden löste jag en parkeringsbiljett och kände hur adrenalinet pumpade.
Emil kom ganska snabbt tillbaka, ruskade på huvudet och sa att jag hade körförbud... -Vadå????Undrade jag... Det var tydligen hur halt som helst utmed banan. Varenda kotte vi träffade sa detsamma och en stund trodde vi till och med att hela tävlingen skulle vara tvungen att ställas in. Jag kände hur frustrerad jag blev, jag hade ju laddat inför det här! I typ 40 minuter...Det beslutades i alla fall att arrangörerna skulle försöka skotta och hacka bort is på de ställen där det såg som värst ut. Jag tog mej en spade och insåg att detta fick lov att bli dagens träningspass. Även en annan tjej som är flickvän till en av de andra grabbarna joinade oss. Vi hade en trevlig stund!
När detta var klart så var jag minst lika trött som jag skulle ha varit efter ett cykellopp. Jag begav mig till kiosken och köpte 2 stora smarriga korvar, detta fick bli dagens lunch. Sedan tog jag en skön dusch.

Käkar korv i omklädningsrummet och är genomsvett



För Emil gick det si sådär idag. Det såg bra ut från start då han ledde. Efter några varv fick han tyvärr punktering på bakdäcket och var tvungen att köra in i teknisk son för att byta hjul. Det slutade med att han blev 4a på dagens tävlingn. Han vann doch den totala Sverige cupen i cykelcross. Jag är stolt!

Emil på prispallen under den totala prisutdelningen



Idag har jag ätit följande:

Frukost: En tallrik fil med mûsli och två ägg+ en kopp grönt te (hotellfrukost)

Lunch: 2 tjocka korvar( på tävlingsplatsen)

Mellanmål: En banan och en halv dahlblads bar

Mellanmål: En smörgås från någon mack

Kvällsmat: Tomatsoppa

Idag blev dagens träning drygt en timmes snöskottning och ishackning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0