Pms och hjärnsläpp

Nu är jag äntligen hemma igen efter att ha varit en sväng hos farbror doktorn. Jag har en tid trott att jag kanske har urinvägsinfektion så skulle dit idag och lämna ytterligare ett pissprov.
Jag hade inte särskillt lång tid på mig i morse, men ändå fick jag för mig att jag skulle göra 100 saker! Först fick jag för mig att ställa mig på vågen som för övrigt är svårstartad. Så jag stod där som en tixmänniska å stampade frenetiskt på den. Sedan skulle jag äta min gröt och samtidigt blev jag skitnödig. Avslutade med en snabb tandborstning och som toppen övet iet skulle jag kladda på lite mascara. Sminkväskan var försvunnen, så irrade runt som en senil höna för att hitta den. Insåg att jag fick lov att strunta i make upen.

Jag gick ut till bilen som för övrigt var helt insnöad, borstade bort det värsta och hoppades på att inte möta någon polis. När jag svänger in och parkerar bilen, så inser jag att jag har glömt det allra viktigaste, urinprovet!!!!!! Det står hemma i kylen. Skit, skit, skit. Jag är nära ett sammanbrott, men biter ihop och går mot vårdcentralen.

Innan jag slår mig ned i väntrummet så betalar jag i receptionen. När höjdes det från 80-100:-??? Jag sätter mig ned och väntar på att läkaren ska kalla in mig. En dörr öppnas och en man med utländskt påbrå kallar in mig på rummet. Han frågar massa frågor och sen så säger han att man kanske behöver kolla i urinröret och urinblåsan...Aj,aj jag kände hur jag bara ville börja grina. Det slutade i alla fall med at jag fick en gyntid och visar det inget där så ska jag skickas vidare till en sån där läskig urolog...Som tur var behövde jag inte urinprovet, det löste sig ändå.

Strax ska jag palta på mig och Sune för att ännu en gång åka till Sollebrunn. Idag startar gemensamma mamma-barn promenaden som jag är ansvarig för. Får la se om någon människa dyker upp...


Kommentarer
Postat av: Åsa

ahhh vilken super hemskt start på dagen. men nu kan den ju bara bli bättre!!!

vad mysigt med mamma barn prommis!! det kommer säkert många!

kram kram

2011-01-05 @ 10:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0