Kalas

Nu har vi varit på ettårskals. Grabben som fyllde år är just inflyttad med sin familj och bor nästan granne med oss. Det bjöds på härlig fika som bland annat kladdkaka med glass. Jag stod emot och åt två knäckemackor med ost i stället. Hade varit snyggt att börja äta sött innan man knappt hunnit med att sluta...Skulle kännas som att man bestämt sig för att sluta dricka alkohol, men bara för att det är fest så kan man ta sig några glas.
Nu sitter Emil på den jättetrista motionscykeln och trampar. Jag är gladast att jag slipper. Sune har sovit en stund och jag har försökt att diska. När jag blir stor, eller snarare äldre (För större ska jag ju inte bli)och har ett eget hus, med Emil då förstås. Då ska jag/vi ha en diskmaskin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0