Handikappad, va fasen!

Ursäkta mig, men det är väl trist nog för de människor som sitter i rullstol och som behöver be om hjälp typ 100 gånger om dagen. Till exempel om dom är i affären och handlar mat och någonting står för högt upp för att nå. Ja då behöver de ju be någon om hjälp. Eller att ta sig på och av en buss... De ska väl för fasen inte behöva be om hjälp då de ska gå på dass???? Idag skulle jag och Sune låna skötbordet i en affär och det fanns tillgängligt på samma toalett som för de handikappade. Jag klarade knappt att ta mig in, då dörren va så sjukt tung. Och att sedan ta sig ut var ju nästan lögn. shit alltså!! Hur ska då någon som sitter i rullstol klara av att manövrera och lyckas med denna astunga skitdörr utan att behöva ropa på hjälp,då de lyckats fastna halvvägs ut från toaletten??? Detta gjorde mig upprörd. Det måste finnas en bättre lösning. Tex: en dörröppnare, eller kanske en låsbar skjutdörr istället. Inte vet jag, men å vad arg jag var!

Jag och Sune har varit med min mor, far och syster i Trollhättan och "tittat" i affärer. Jag hittade några fina saker. Bara billiga grejer! Tänkte ifall du läser här svärmor=)  lägger ut kort på dem lite senare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0