Älska livet!

Jag är så otroligt tacksam för att jag får finnas och vara frisk! Gnäll inte på att du inte kan träna, när det finns folk som är sjuka och skadade.
Det finns så många människor som har ett rent helvete här på jorden. Jag tittade till exempel på torårsmammor på MTV förut. Där var det en ung ensamstående mamma med sin ettåriga dotter. Tjejens kille och fadern till barnet hade dött i en bilolycka. Snälla, ta inte livet för givet. Njut av varje stund och gör det bästa av dagen.
Nu är jag just klartränad och sitter uppkrupen nyduschad, varm och nöjd. Under tiden som jag tränade så tittade jag på en dokumentär som handlade om Thailändska kvinnor. Dessa kvinnor hade gift sig med Danska män och nu skulle de hjälpa ytterligare en kvinna att komma till Danmark. De satte in en kontaktannons åt henne i en tidning och fick snabbt svar. Efter några dagar blev hon avsläppt hos en karl som hon aldrig sett förut och där skulle hon "provbo en vecka" Hennes väninnan hade lärt henne 4 fraser på Danska som hon kunde ha användning av under tiden som hon bodde där.

Fras 1: God morgon

Fras 2: God natt

Fras 3: Var maten god?

Fras 4: Jag har ont i huvudet

Det är sorgligt, men samtidigt kunde jag inte hålla mig från att småfnissa lite efter 4:e frasen...Om vi kvinnor inte orkar eller vill, säger vi verkligen alltid att vi har ont i huvudet? Undrar egentligen vad män säger...För det måste väl finnas män som heller inte vill?? Ibland??
Det slutade i alla fall med att de gifte sig. Han verkade väldigt snäll och jag hoppas att de får ett bra liv ihop.

Med detta vill jag bara säga att jag är otroligt lyckligt lottad. Jag har en underbar familj och jag ska banne mej inte gnälla över att Emil är iväg. Det är ju pinsamt vad bortskämd man kan va! 

Så här har i alla fall dagen sett ut:

Frukost: En tallrik gröt med russin och mellanmjölk

Lunch: Egengjord sallad

Melanmål: 2 Knäckemackor med keso och kaviar+ en kopp grönt te

Kvällsmat: Pasta med köttfärssås

Nu: 2 knäckemackor med messmör och en apelsin

Dagens träning: En halvbra promenad på ca 20 minuter. (Sune var hungrig. Mitt fel av tidsbedömning)

Ikväll: 30 minuters intervall på trainern

En svettig morsa efter kvällens pass


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men snälla, söta min rara å älskade old friend Bike anna, du är så enormt vaker både utvändigt å invändigt, tänker så mycket, gör så mycket, har ett hjärta av gul och underbar humor! Det glädjer mej att du uppskattar allt vad du har och får men du får inte skälla på dej själv om du har lust att gnälla lite, alla är vi mänskliga oxå och bara för att andra har det värre så måste väl även du få tycka lite synd om dej själv ibland när du känner så, det har du all rätt i=) Hade jag haft en man jag älskade lika mycket som du älskar din, då hade jag längtat efter honom tyckt synd om mej själv i dessa stunder ialf, å det får man;) Du är en av de skönaste människor jag känner, du har säkert mognat på många sätt å vis men det är älskvärt att höra att du fortfarande har ditt fantastiska sätt att tänka på i din personlighet! You will rock the world och skulle kunna skapa fred på jorden om bara människor kunde lyssna med sina öran;) Love to you

2011-01-23 @ 22:11:43
Postat av: Anna

Hi,hi, vet inte vad jag ska säga mer än: Jag har alltid sagt att OM jag gifter mig någon gång så ska det va enkelt. Bara att jag få ha en fin bröllopsklänning och få piffa till mig lite. Men det hade varit underbart att bjuda in varenda kotte av alla de härliga människor man känner! Får hoppas på att postkodlotteriet knackar på dörren en dag=)

2011-01-23 @ 22:17:46
Postat av: VP

D e lugnt anna, name when and where, vi kan betala våran resa och varm körv med brö själva så länge som vi får se dej gråta och lycklig!

2011-01-23 @ 22:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0