3,5 timmes sömn

Ja precis som det står så har jag fått ihop ynka 3,5 timmars sömn i natt. Löpningen är därför inställd, då jag knappt vet vad jag heter.
Jag lade mig ändå i tid igår, klockan var väl cirka 22. Tyvärr hade jag jättesvårt att somna då jag låg och funderade på diverse ting, såsom hur jag skulle tillaga lasagnen på bästa sätt och om det möjligtvis var en inbrottstjuv utanför fönstret... När jag väl skulle till att somna, då var klockan för övrigt 23.20, så vaknade självklart Sune. Jag bar in honom till mig, men han ville inte sova, så  vi gick till köket och gjorde en vällingflaska. Han tog några klunkar och sen ville han inte ha mer.
Jag kände att blöjan behövde bytas, så gjorde detta fort och lätt. När han ändå inte ville somna så funderade jag på vad felet kunde vara. Jag kom fram till att han var gasig i magen då han låg och klämde på ganska bra. Avvaktade ett tag till, men sen kom jag på att han antagligen/kanske hade feber. Han var ganska varm och vaccinationen kan lätt ge barn feber. Jag hämtade en alvedon och placerade den där den skulle vara.
Sedan inväntade jag att den skulle verka och Nunis åter somna. Men icke!
Han fortsatte att gnälla och trycka på och då kom jag på att han inte hade bajsat dagen innan(Han har problem med en väldigt hård mage) Vi gick till toaletten för att fixa magen med laxermedel. Medan vi väntade på att medlet skulle sätta fart på magen, så dansade skakade vi loss med lite hula hula. Det tyckte Sune var jättekul, medan jag var måttligt road.
Efter en stund kom det ut en klump i liknande storlek med ett kinderägg (om man bortser från chokladen runt om) Jag bytte blöjan och vi gick för att sova. Nu trodde jag att allt var bra, men tydligen inte. Kände att jag började bli mer och mer frustrerad och funderade på att ringa sjukvårdsuppysninge. Fast vad skulle dom kunna göra...Istället skickade jag iväg ett halvsurt sms till Emil. Som om han skulle höra det, och som om han skulle kunna göra situationen bättre när han sitter nere i Barcelona. Strunt samma, det kändes i alla fall bättre. Vi somnade till slut och då var klockan runt 03 och sedan vaknade Sune klockan 06. 30 och var hur pigg som helst???!!!!??? Vi har just ätit frukost och jag ska strax ta tag i matlagningen.
Jag får se om jag får ihop någon träning idag...Lägger ned alla tankar på fysisk motion nu på förmiddagen i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0