Jisses

Ursäkta dålig uppdatering, men idag har det varit fullt upp. Jag och Sune var hos läkaren på förmiddagen för att tittat till hans öra, som visade sig vara svullet när vi var där häromdagen. Det var oförändrat, så förhoppningsvis slipper han öroninflammation.
Läkaren gjorde också en vanlig rutinkontroll och lyssnade bland annat på hans lungor och det visade sig inte vara helt bra. Han har tydligen åkt på förkylningsastma=( Det verkar vara ett ganska vanligt fenomen, men självklart blir man lite orolig.
Efter läkarbesöket gick vi till apoteket för att hämta ut medicinen inklusive en liten mask som han ska inhalera i, men då var den slut. De kunde skicka efter den, men så skulle den inte komma förrän nästa vecka och då ska vi ju tillbaka till läkaren för att kolla om han blivit bättre. Jag blev informerad om att jag kunde åka och handla masken i Alingsås. Pust.....Jag tänkte att jag i alla fall kunde köpa medicinen, alvedon och body lotion, men då jag skulle betala la deras datasystem ned....Inga kommentarer.

Jag och Sune åkte hem till mamma(som för övrigt också är asförkyld) Där fick jag storbryt och grinade en stund och stackars älskade Emil lyckades självklart ringa just då. Inte meningen att han ska behöva höra att jag mår skit, när han ändå inget kan göra. 
Jag slängde i mig lite mat och for in till Alingsås. Sune fick stanna hos mamma en stund.
Jag köpte det jag skulle ha och for hem, hämtade Nunisen, åkte hem och vi båda somnade vid 15 och vaknade 18.30!
Då bet jag ihop och skulle ta tag i inhalatorapparaten. (hatar att läsa bruksanvisningar) Får huvudvärk av att bara hålla den i min hand) DÅ SER JAG ATT DET ÄR JU BARA APPARATEN SOM JAG HAR KÖPT!!!!! JAG HAR TOTALT MISSAT ATT KÖPA TILL PULVRET!!! JÄVLA HELVETES SKIIIIIIIIT!!! Ringer till mamma och storgrinar i telefonen. Hur osmidig får man vara? Hur kunde jag missa? Kände mig som världens sämsta mamma=( Får helt enkelt göra ett nytt försök och åka in till Alingsås imorgon igen. Pust.

Dagen:

Frukost: Som vanligt

Mellanmål: 2 riskakor med honung

Lunch: Klarmat från frysdisken. Nån potatis med bönor och en pannbiff

Kvällsmat: Tomatsoppa och en vitlöksbaguette

Nu. 2 clementiner

Träning: Räknas intervallgrin 3 gånger 3 minuter?

Biter ihop ännu en gång och lyckas på en bättre dag imorogn=)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Men älskade vännen...vilken dag du har haft! Vi hoppas verkligen att det blir bättre imorgon! Och du är verkligen inte världens sämsta mamma, tänk inte ens tanken!! Massa krya-på-dig-kramar

2011-02-18 @ 22:43:59
Postat av: V.P

Förkylnings astma ja.....my kid got it to, man blir orolig kära bike anna men det får man vara för du är mamma och en bra mamma blir orolig, okoncenterad å förvirrad när d gäller bruksanvisningar och medecin till sitt eget barn , precis som du....där har du beviset på en god mor. Och tårar, självklart...man är ju hjälplös, helt slut å vet inte hur man ska vrida å vända saker....sover m öronen öppna på natten när kotten e sjuk... You are a good mum bcoz you worry;) LOve you pumkiin!

2011-02-19 @ 20:41:42
Postat av: Anna

Ja du Ulrika. Jag hoppas för allt i världen att detta ger sg snart. Är inte ett dugg stressad, men sjukt frustrerad! Hoppas verkligen vi piggnar till här i stugan så ni kan hälsa på oss nästa vecka.

2011-02-19 @ 21:14:21
Postat av: Anna

Förkylningsastma är tydligen jättevanligt. Trodde först att det typ var en "trend" bland doktorer att kalla en lite värre förkylning för det. Jag fick nog tll medicinen iaf...Läste inte så sjukt mycket utan tittade mest på bilderna. (Där tror jag för övrigt jag fick svaret på att jag INTE ska läsa vidare) Pallar jag inte ens en bruksanvisning, hur sjutton ska jag typ orka plugga i 2 -3 år då??? Önskar att vi bodde lite närmare varandra. Hade varit så himla mysigt. Puss på dig vännen och trevlig helg.

2011-02-19 @ 21:18:01
Postat av: V.P

Haahhahaa, blomman min, blir helt tårögd, min lilla snossa=) Ja, jag har tänkt precis likadant, hur ska jag orka plugga om jag bryter ihop av en bruksanvisning;) Hihiii, mumsbit! Jag ska berätta för dej att när Loke fyllde 4 år fick han sin efterlängtade nlixten spark cykel..vad heter dom nu..sånn dära scooter ja, ialf så fick han den av sin mormor, jag plockade upp å fälde ut å det krånglade lite men men....så lossnade en skruv å jag fick psyk bryt, skällde på Lokes mormor att "va, fan d hära får du faanimej fick själv, du fattar väl att du inte kan köpa grejer till grabben som man måste ägna en hel djävla dag till att fixa ihop, å hur fan menar du att jag ska hinna det? el tycker du att jag ska skita i att tvätta hans kläder så han kan bli mobbad som smuts pojken på dagis bara för att jag måste fixa allt själv inklusive era idiotiska presenter till han oxå" Hahaha, snacka om att vara slutkörd å inte kunna tygla humöret. Dessutom var det bara att skruva dit skruven på 2 sekunder så funkade den..... Ibland e man lite knasig, as garv! Love you...

2011-02-22 @ 18:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0