Bättre förr

Vissa saker tror jag faktiskt var bättre förr i tiden... Jag hade till exempel inte haft några problem med att för tillfället ha ett jordstampat golv istället för en halvljus plastmatta. Förra veckan handlade jag iofs. en sopborste med skyffel, men alla fläckar efter tillplattade russin och smöriga mackor försvinner ju inte av sig själv. Tycker faktiskt att det vore exemplariskt med att jordgolv och ett litet hängbuksvin som kunde städa upp efter familjens 1-åring.
Vi fick gått en promenad runt byn, men blev inte så mycket piggare av det. Både jag och Emil är helt slut idag. Sune däremot är pigg som en mört då han sovit cirka 2 timmar i vagnen. Tänk, det var faktiskt bättre förr. För si sådär 26 år sedan då en annan också kunde somna i vagnen och bara skrika till om man ville ha något i magen...Men det är trots allt fredag! Inte för att jag känner sån vidare skillnad mot de andra veckodagarna. Det gör man inte när man är hemma 7 dagar i veckan. Men tanken på fredagsmys är ju ändå ganska trevligt=) Det fanns nog i alla fall inte förr i tiden. Då jobbade man 7 dagar i veckan och på söndagar gick man till kyrkan och sjöng några psalmer för att sedan gå hem för att dela lite gammalt bröd med hönorna. Jag tänker äta något roligare än gammalt bröd ikväll. Var så säker på det! Kanske att det är bättre nu för tiden i alla fall... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0