90-års kalas!

Ja, idag fyller min mormor och Sunes gammelmormor 90 år. Hon är en underbar människa som betyder mycket för mig. Hon sitter i rullstol efter att ha brutit lårbenet för några år sedan och inte kunnat lära sig att gå igen, men hon är fullt frisk och klar i huvudet=) Underbart att se!
                  Här är en av tårtorna som vi fick


Man kan hitta ursäkter för allt om man vill, men jag har ingen ursäkt för att jag åt tårta. Jag ville ta en bit efter maten och det tycker jag gott att jag kunde göra. Saker och ting får inte gå till överdrift för då orkar man inte med dem i längden.
Jag har inte hunnit med någonting mer idag än att hjälpa mamma lite med kalaset och efter det stensomnade jag och Sune på sängen. Å nu är det redan kväll...Tokigt vad tiden går. Snart sitter man väl själv där och fyller 90 år.

Dagen:

Frukost: En tallrik gröt med russin och mellanmjölk

Mellanmål: En banan

Lunch: kallskuret kött med sallad och potatisgratäng+ en kopp te och en tårtbit

Mellanmål: 2 knäckebröd med keso och tomat+ en kopp grönt te

Kvällsmat: Inte ätit än. Emil står och fixar mat.

Aktivitet: Ingen

Känner att jag är inne i en liten svacka just nu... Har inte tappat motivationen till träningen, men tycker emmelanåt att det är för jävla trist att bara äta "bra mat". 
Jag inser att jag nog ligger på gränsen till att kanske äta lite för lite vissa dagar. Antagligen är de det som gör mig less. För samtidigt vet jag ju om att hela jag mår så mycket bättre av att få i mig ordentlig mat. Vill bara lite för mycket ibland och vill att resultaten skall visa sig snabbt. Det är dock viktigt att inte stirra sig blind på vågen, utan att gå på känsla också. Jag vill ju inte bli en tanig, sur och orkeslös tjej. Målet är ju att bli starkare och mer uthållig än innan!
Är samtidigt sur över att foten inte beter sig som den borde. Jag känner mig inte särskilt stressad men blir förbannad då jag är löparsugen.
Ja,ja nog gnällt för idag=) Bara att bryta ihop och komma igen!

                Här är jag från kalaset förresten

Kommentarer
Postat av: V.P

Jag ska ringa dej när jag är 90...å svarar du inte ska jag leta upp dej å kasta en tårta i ansikte på dej;)

2011-02-07 @ 17:01:34
Postat av: Anna

Ha,ha V.P då vill jag gärna ha en mockatårta i nyllet, de är godast=)

2011-02-07 @ 21:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0