Uj,uj

Trött ikväll.

Idag har jag jobbat heldag från 8.30-17.00 och det har varit full rulle från start till hemgång. Jag fattar inte varför man skall spara in på pengar precis överallt. Vinner jag några mille så ska jag banne mej skänka en summa för att få bättre organisation på fritids runt omkring i kommunen. Jag vill att barnen skall känna sig välkomna och att de känner att man har tid för dem. Nu är det typ: - Hej! Vad vill du göra?? -Nähä...du vet inte...Men ta du å sätt dig å måla lite eller nåt. -För nu måste jag vidare å kolla vad de andra barnen sysslar med. Du kan ju skriva upp ditt namn på tavlan om du får för dig att gå ut och leka...-Vi ses om typ 2 timmar annars, då äter vi mellanmål. (Ungefär så här kan det se ut en dag på fritids) INTE OK ENLIGT MIG.


Igår cykelpendlade jag till jobbet. Min sambo Emil har fått för sig att jag kan göra det 2 ggr i vekcn. Å visst fan kan jag väl det! Det blir ju gratisträning och så är jag klar med den delen när jag kommer hem på eftermiddagen=)



Kommentarer
Postat av: Ulla

Pluttan! Det har varit en kämpig dag för dig hör jag. Kanske du ska cykla till jobbet någon annan dag än den längsta. Kram

2011-08-26 @ 06:18:39
Postat av: Åsa

2011-08-26 @ 09:47:32
Postat av: Åsa

Duktiga duktiga du som cyklade till jobbet! Kanske alla jobbiga tankar om jobbet fladdrar iväg med vinden bakom cyklen! Håller med dig med alla indragningar, hur kan man spara in på våran framtid och det finaste vi har?!

Jag ringer dig ikväll!



Stoooooooor kram!

Åsa H

2011-08-26 @ 09:55:56
Postat av: Åsa

Sitter varje kväll och svär när dom säger något om skolan. I min värld så ska tre saker få kosta; Barn, Äldre och Sjukvård. Det går att dra ner på andra saker en personalen i denna del av kommunerna. De där med att cykla hem från jobbet kan vara skönt när man kan tömma huvudet och komma hem glad till familjen.



Kram Garmin Åsa

2011-08-26 @ 10:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0