Skrek som en gris

Så här ser mina ben ut för tillfället...



Emil hade långpass på schemat idag och Sune fick jag lämnat till en av de underbara mammor som jag lärt känna under året. Tur var väl det, för annars skulle Sune aldrig velat sätta sin fot på en vårdcentral efter denna dag. Hans mor bröt totalt ihop=( Satt i väntrummet och försökte samla mig och när doktorn ropar mitt namn så undrar han om jag var nervös. Jag bet ihop käkarna så himla hårt att jag knappt kunde öppna munnen för att säga hej.

Hann bara gå in i salen för att direkt vända om och gå på toa. Tillbaka på plats lade jag mig på britsen och hela min kropp skakade som på en stackars livrädd nakenhund. Jag försökte mig på att köra lite profylax, men va fan det gick inte alls. Doktorn skulle spruta in i knät först och mina tårar började rulla ned för ki8nderna. Jag bad den unga läkarassistenten som antagligen var lika gammal som min lillasyster, att nypa mig hårt i armen samtidigt som nålen skulle in i knät. Det gick faktiskt över förväntan! Var bara ett litet stick och sedan var det över.

Inför nästa spruta blev jag ännu räddare å började hacka tänder samtidigt som jag skrek till tjejen att göra tusen nålar på min arm så hårt hon bara kunde!!! en sprutan gjorde så in i helvete ont att det bara svartnade för ögonen=( Dom fick hissat ned huvudändan på sängen i maxläge och hållt upp mina ben rätt upp.

Jag klarade mig=) Efter detta skulle jag ta ett blodprov i armen för att skicka vidare till någon reumatikerkoll.
Blodprovet gick galant!

Jag måste dock ta det himla lungt några dagar, så blir inte ens gymmet för min del i morgon. Planerat att korka upp vinaren redan på tidiga eftermiddagen och försätta mig i någon slags underhärlig berusning=) Tänker avsluta kvällen med en hejdundrandes bowling istället!

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0