En mysig dag

Jag Nunisen och min mor har varit och hälsat på min 90-åriga mormor på förmiddagen och jag tycker så himla mycket om henne. Mamma och Sune hjälpte till å påskpynta lite i hennes lägenhet(hon bor på äldreboende)
Vi stannade tills hon skulle äta lunch och sedan for vi vidare till korvmojjen för å äta. Jag har varit sjukt sugen på korv och mos med gurkmajonäs i si sådär 3 veckor. Gissa om maten smakade bra?=) Efteråt blev det en mjukglass med chokladsås.
Sedan for vi hem, jag och Sune tog en låååång powernap på ca 2 timmar. Efter det åt vi mellis och åkte för att hämta upp mamma igen. Vi åkte hem till mormors syster Stina för att hämta ägg( hon är vår äggleverantör då hon har egna höns)
Där syndade både jag och Sune så det stod härliga till!! Stina är en hejare på att baka och det fanns typ 7 sorters kakor att välja på...

Nu ska jag kika big brother=) Ingen idé att skriva matschemat då det kommer se illa ut. Ha,ha!

Undrar bara en sak...
Varför måste/går grabbar och män som gör lumpen eller är i armén alltid i helställ? Då menar jag att de är militärklädda från topp till tå...Bara undrar, är de tvugna att se ut så? eller är det bara fanatiska och har kanske endast en garderob fylld med militärplagg? Inget illa menat. Men killar "småkillar" ser ju bara mesiga ut i denna utstyrsel. Fast männen e väl ganska manliga...=)

Trevlig kväll!

Ps: Imorgon intervju på bingohallen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0