En grej till

Undrar en till grej:

Vad använder man sardeller till?
Jag skulle in en snabbsväng på ica för att köpa bröd och välling. Lovade mamma att köpa vispgrädde och ansjovis till morgondagens jansson. Hon satt kvar med Sune i bilen. När jag stod och letade på hyllan så fann jag inga. Men sardiner fanns det många varianter av.
Sardiner i tomatsås, sardiner original med mera. Jag stod och läste på alla olika sorters sardinetiketter och funderade på om den grejen jag skulle köpa hade tagit slut. (Fick hjärnsläpp och kom ej på namnet) kanske hade de tagit slut... vinklade ögonen lite åt vänster. DÄR! Hittade dem! Sardellerna stod lite längre in på en hylla på övre plan. Mamma sa att hon bara behövde en burk, men jag som hatar när saker inte räcker eller tar slut tog 2 för säkerhets skull.

Halvvägs hem i bilen (Mamma körde) Sa jag att jag köpte 2 burkar med sardeller. -Sardeller??! utbrast mamma. Och då kom jag på att det var ansjovis jag skulle köpa. Snacka om hjärnsläpp. Det börjar ju inte ens på samma bokstav. Pinsamt.
Så, vad sall jag ha 2 burkar sardeller till?

Strax sova här. Tror jag...Big brother börjar iofs. snart...
Natti

Kommentarer
Postat av: Ulla

Sardeller använder man t ex till Ceasarsallad. De gör susen i dressingen. Jag har ett bra resept. Kram

2011-04-22 @ 22:06:02
Postat av: hanna

rekomenderar helt klart ceasarsallad! smaskens:)

2011-04-23 @ 02:02:12
Postat av: Johanna

Håller helt med föregående talare! Hanna (grannen) bjöd på ceasarsallad i söndags, såå himla gott!

2011-04-23 @ 09:02:23
Postat av: Sara

Sardeller passar i de flesta italienska maträtter och ger en god sälta. Men de är väldigt sköra så om du inte vill ha sardellmos så rekomenderar jag att ha dom som "godis" över en pastarätt eller på bruchetta :)

2011-04-23 @ 10:05:58
URL: http://mtbsara.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack snälla för tipset!

Då blir det ceasarsallad en dag framöver.

Jag tar gärna emot dressingrecept av dig Ulla.

2011-04-23 @ 22:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0