En bra dag

Vi har ett antal uthus på gården med rum fyllda av skit och bröte. Men vissa saker är givetvis också bra. Jag, mamma och syster har börjat röja upp bland grejerna idag. Det tog halva dagen och vi har knappt kommit halvvägs...
Jag hittade ett gammalt huckle som jag här nedan poserar i.

                                  Lagom till PÅSK



Lillgrabben var helt slut när det var läggdags. Men självklart ville han inte sova. Slutade med att han tippade åt fel håll i sängen och och totaldeckade.

                                      Plutten min



Jag undrar:
I en av lådorna som vi kollade igenom så fann vi en gammal sockerskål med tillhörande snippa för mjölk.

Då undrar jag hur sjutton och vem sjutton som har kommit på att tjejers könsorgan skall kallas snippa??? Det kommer ju ingen mjölk därifrån...Eller skall man fråga mannen om han vill stoppa sin "spena" med mjölk i snippan ,eller vad är det frågan om?!
Har vi använt alla ord som finns i det svenska språket så vi är tvungna att återvinna de gamla orden som knappt används längre? Jag blir förvirrad...Tacksam för svar.

Imorgon tävlar Emil i Sydafrika. Första världscupen  för i år och den verkar även sändas på freecaster med start klockan 14.30.

Trevlig kväll och GLA PÅSK på er!



Kommentarer
Postat av: malin

Glad Påsk Anna!



Va fin du var som påskkärring på kortet.

Du, jag tror faktiskt att det heter snipa, alltså den där man kan ha mjölk eller sås i. Då passar nog ordet lite bättre.

Hörde om jobbet. KUL!

2011-04-22 @ 20:48:56
Postat av: emil

Rackarns va fina ni är! Älskar er mina skruttar!

2011-04-22 @ 21:32:32
Postat av: Anna

Åååå, jaha...snipa kanske den heter=) Ha,ha! Jag hoppas att den heter snipa. Helt plötsligt låter det som ett perfekt namn för en liten tillbringare att ha sås el. mjölk i=)

Hoppas allt är bra med er. Hälsa din blivande Man=)

2011-04-22 @ 21:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0