Vin när som

Nu  har vi haft fin-besök. En vän till oss var här och käkade lite lunch. Det bjöds på Basmati-ris och kasslergryta med vitt vin i.
För två veckor sedan skulle jag göra en fisksoppa som jag aldrig tilllagat förut och i den skulle det vara vitt vin.
Nu har jag blivit lite förälskad i vinflaskan. OBS! Den är från mataffären och inte från systembolaget, så alkoholhalten är lika med noll. Jag skvätter med  det vita vinet i den maträtt som faller mig in. Det känns helt enkelt som en budgetvariant av lyx!
Nu är det snart dax för sambon att åka med bilen till Trollhättan på besiktning av bilen. Jag och Sune får snällt stanna hemma, då han fortfarande är hängig och snorig i snoken. Tror vi ska försöka oss på att vila middag en stund.
 Nu förstår ni, är mamma Anna trött och sömnig och känner starkt att hon behöver krypa ned under en varm och mjuk pläd. Gott att man kan skylla på att ungen sin behöver vila middag.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0