Hoooosianna!

Jag började sjunga på Hosianna Davids son förut. Den poppade bara upp i huvudet på mig. Jag tycker att det är en väldigt vacker låt. Den påminner mig om när jag själv var liten och julen började närma sig. Ja, jag vet ju att julen nu är över, men jag är lite segstartad så nu tycker jag att det minst sagt är trevligt med lite julmusik.

När jag satt där vid köksbordet och sjöng på Hosianna så blev jag lite fundersam...- Hoooosianna Davids sooon!... Vem var Hosianna? Var Hosianna ett annat namn för Jesusbarnet och var då David i såna fall ett smeknamn på Josef? Lite förvirrad blir man. Eller är Hosianna Jesus och David självaste Gud? Hade dom även smeknamn på varandra i bibeln? Jesus mamma som för övrigt hette Maria kanske kallades för Mia eller nåt...Jag tycker redan bibeln är ganska svårläst, inte för att jag läser den särskilt ofta. Förresten...Hade folket på den tiden efternamn?? Det tål att funderas på. Eller så kanske man snarare ska ta å läsa bibeln lite oftare.


Kommentarer
Postat av: Johanna

David är en kung och tillhör samma ätt som Jesus, därav Davids son. Det där med Hosianna tror jag är ett hyllningsord men jag ska ta reda på det.

2010-12-31 @ 23:57:42
Postat av: Anna

Tack Johanna! Det kan vara lite svårt att tolka vad dom menar ibland...

2011-01-01 @ 18:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0