Helt sjukt!

Det gick inget vidare med att slå in julklappar... Det började bra, med ett glas rött, sittandes i lugn och ro i en liten vrå. Efter en stund inser jag tyvärr att jag inte har fått med mig alla julklapapr upp. Jag är en morsa liten och sliten, som sitter i skiten! Jag skulle julklappar slå in,men det visar sig att jag glömt hälften i kammarn min.
Va fasiken! Jag har tydligen glömt Jans och Ullas klappar hemma. Å det är alltså typ 40 mil härifrån... Skiiiit!! Vad gör jag nu??? Ska jag hitta på någonting helt annat?... En trisslott eller kanske en teckning som Sune målat...För övrigt så har Sune inte ens börjat att måla, så då skulle jag få måla en teckning och låtsas att Sune målat den...Jag slår in resten av julklapparna och rimmar för allt vad jag är värd. Sedan så går jag igenom de klappar som är inslagna och klara. Jag läser rimmen tyst för mig själv och ler stolt. Sen orkar jag inte mer, jag är både less och något berusad (Efter ett halvt glas vin) Hur klen får man va?

Vi sitter alla samlade i vardagsrummet. Vi äter lite paradischoklad och kollar på televisionen. Helt plötsligt slår det mig. Jag har ju för sjutton inte alls glömt några julklappar hemma. Jag har ju redan slagit in dem! Jag satt ju till och med för några timmar sedan och läste igenom alla rimmen som jag skrivit... Hur korkad får man bli??!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Inte smutta på vinet mer i jul? Du verkar inte tåla det så bra...

Jag har hittat böckerna! Igår, när jag möblerade om, så låg dom plötsligt framför mig! Konstigt men sant! Kram

2010-12-20 @ 13:01:15
Postat av: Anna

Eller så behöver jag mer vin! Nu är jag iaf klar med alla klappar och är helt slut. Härligt att du hittade böckerna men vet inte om jag orkar läsa dem. Bläddra kan man ju göra...

2010-12-20 @ 16:02:32
Postat av: Lotta

Det är inga bilder i dem men Emil kanske kan läsa högt för dig? Såsom Peter vill att jag skall högläsa AC/DC boken för honom på kvällarna...

2010-12-20 @ 17:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0