Ursäkta?!

Jag blir upprörd. Sitter i soffan efter en fullspäckad dag. Endast skogstv-kanalerna fungerar då jag glömt att ringa boxer-människorna. Imorgon ska jag ta tag i detta!

Kalla fakta verkar vara det intressantaste som visas. Nähä, då är det om vår Drottning Silvias gamla pappa som var nazist för typ 100 år sedan. Vem bryr sig? Faktiskt inte jag Och absolut inte på en söndag kväll!
Alla släkter har väl ett och annat  lik gömt i garderoben?  Jag vet i alla fall att en av mina kompisars förfäder var mördare. Det behöver man ju inte må dåligt av nu...
Ja,ja, nog pratat om det. Nu tänker jag berätta lite om den trevliga gårdagen i stället.

Klockan 13.30 samlades cirka 30 tjejer/Kvinnor/(milfar?) på alle-gymmet. Vi snackade lite skit en stund för att därefter byta om till träningskläder. Inne i spinningsalen bjöd Lotta på ett häftigt spinningpass. Med en projektor som visade cykelfilm på väggen.
I rummet bredvid höll jag i ett härligt skivstångspass. Efter passet bjöds det på bananer och smörgåsar. Tack Lotta och Åsa som fixat så bra med detta!

Sedan duschade vi och bastun fanns också tillgänglig för den som ville. Klockan 18.00 samlades vi på Musses och avnjöt en underbar middag! Alla uppskattade maten och jag älskade den!
Jag är glad coh nöjd att dagen blev lyckad, med tanke på att förmiddagen var sjukt kaotisk.

Sune plutt var förkyld när vi vaknade. Han grät så fort jag satte ned honom på golvet och hostade som en gammal gubbe med kol. Jag själv hade STORA problem med vad jag skulle ha på mig på kvällens middag.
 
Vad skulle jag ha på mig för något på kvällens middag?? Eftersom jag inte tvättat på ett tag (Säger inte hur länge) så hade jag att välja mellan en urtvättad lila tunika eller en skrynklig gammal top. Jag valde den sistnämnda. Eftersom jag lovat mig själv att inte köpa nya jeans(vägrar att köpa större för att röven och magen putar) så hade jag mina jeans-tights som jag typ haft den senaste veckan. Nice.

Min mor ringer mitt uppe i klädval och barnsnorstorkning och meddelar att hon drabbats av ryggskott. Så himla lägligt...Stackars mamma. Shit! Nu går väl hela kvällen å natten på hotell åt pipsvängen. Men vi pratade en stund till och jag lugnade ner mig då hon sa att det var lugnt och att hon och pappa kunde hjälpas åt.
Tack Mamma! Och pappa...
Jag fortsätter med mina bestyr och då ringer telefonen igen... Lillasyster denna gång. Hon berättar att hennes bil inte startar. Skiiiiiiiit!!!! Jag vill inte ha mer motgångar nu!
Hur ska allt lösas?? Min värld rasar näst intill sönder och samman! Hur ska jag hinna till gymmet i tid? Hur ska syster ta sig till tjejträffen? Och hur ska vi hinna hämta smörgåstårtan till pappas födelsedag, som för övrigt är dagen efter. 
Hur i hela fridens namn ska denna skitdag kunna bli bra?

Jag känner bara för att gå ut och ställa mig på vägen och lifta med första bästa bil. Starta ett nytt liv i någon liten iglo som jag lyckats bygga längst vägkanten. Därför att föraren sparkat ut mig pga. att han tröttnat på att jag sitter och stortjuter uppkrupen med mina röda raggsockar i baksätet.

Allt löste ju sig till slut och jag är mer än nöjd. 
Efter middagen hämtade Emil mig och vi åkte vidare till Grand hotell där vi tillbringade natten ihop utan barn.
Det var allra första gången som jag var ifrån Sune en hel natt.
Till er som undrar om vi förlovat oss. Nej det har vi inte gjort...men jag har ätit en otroligt god hotellfrukost med perfekt kokta ägg och pannkakor med lönnsirap på!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Asch! Å jag som satt å letade efter detdär med förlovning! Lät som ni hade haft trevligt ändå! =)

2010-12-07 @ 18:14:58
Postat av: Linda

Tack för en toppendag!! Kram

2010-12-07 @ 20:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0