Jobb?

Ännu en kall morgon. Cirka -10 utanför dörren... Jag blir inte ett dugg motiverad till att sticka ut näsan idag heller. I eftermiddag måste jag i alla fall göra det, eftersom jag är bjuden på middag hos en av mina gamla kollegor. Det ska bli trevligt, då jag tyvärr fick lov att ställa in förra gångens träff pga. olägligt magras.

Men tänk! Om man fick vara en björn på vintern. Som går i ide och inte kommer fram förrän på våren för att då sticka ut näsan och bara beskåda en massa vackra vitsippor på backen. Eller vara en katt, som bara får allting serverat på silverfat. Ligga framför den öppna spisen hela dagarna och bara behöva gå iväg för att kissa i en låda med parfymdoftande sand.

Idag ska jag ringa ett samtal till ett ställe där jag möjligtvis kanske kunde få lite jobb. Håll tummarna!
Jag trivs jättebra med att vara mammaledig, men så här års är det inte så spännande. -Å, Sune vad ska vi hitta på idag? -Ska vi åka i vagnen runt by medsols eller motsols? Eller ska vi vara inne i vår stuga och krypa från köket till vardagsrummet 1538 gånger? Den sträckan är för övrigt cirka 2,5 meter...Kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0