Idioter!

Jag blir så förbannad, så jag måste avreagera mig här lite. Vi tittar på lyxfällan på tv. Det handlar om ett yngre par med en son på 3 år och en bebis på väg. Dom bor i ett litet hus på cirka 70 kvadratmeter. Och...håll i er. Dom har kreditlån på närmare miljonen!!!! Det som stör mig allra mest är att de i princip verkar helt likgiltiga. Men detta kallas väl förnekelsefasen. Jag hoppas snart det går upp för dem vad sjutton dom sysslar med.

Gubbarna som är programledare för lyxfällan sa att om man har stökigt hemma så har man ofta stökigt på kontot... Som tur är stämmer inte detta under vårat tak. Visst fasiken kan vi ha sjukt ostädat, men det är jag banne mej stolt över!! Vi drar i alla fall inte på oss skulder upp över öronen. Herregudarns, dom har fyrhjulingar, 4 bärbara telefoner och massa platttvapparater, men vill inte göra sig av med dem. Själv sitter jag framför våran astjocka tv apparat och jag mår inte dåligt av det.

Hellre mat på bordet och underbara vänner. Än tusen miljoner prylar och ett rent helvete.

Vad tänker man med??!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0